17 Eylül 2007 Pazartesi

Karar anı..

Asya'nın 23 Ağustos tarihli yazısını hatırlarsınız.. Ve vermesi gereken o zor kararı.. Aynı duruma bugun ben de düştüm.. Sezeryan mı normal mi? Kendini normal doğum için oldukça fazla hazırlamış ve bu duruma konsantre olmuş biri için belki de verilebilecek en zor karar..

Bebeğimin hareketlerinin azaldığını hissettim ve nolur nolmaz kontrole gitmek istedim, normalde kontrolümüz 20 Eylül'de idi.. Doktor bebek büyüdüğü için hareketlerinin azalmış olabileceğini, bizim oğlanın şimdiden 4081 gr olduğunu, ve bekledikçe kilosunun artacağını, normal doğumda ısrar edip etmeyeceğimi sordu, kararı bana bıraktı.. Nasıl oldu da 10 günde 600 gr aldı hala aklım ermiyor ..

:( Halbuki daha vaktimiz vardı..

Doktor, normal doğuma kendimi çok hazırladığım ve istediğim için 22 Eylül Cumartesi sabahına kadar beklemeyi, o güne kadar kendisi gelmeye karar verirse normal doğumu deneyebileceğimizi söyledi, aksi durumda Cumartesi sabah sezeryan ile bebeği almaya karar verdi..Zaten o tarihten sonra sanırım mecbur kalacaktık..Tosun oğlum benim..

İşte böyle.. Biras üzülerek geldim eve, ama düşününce, gelişebilecek komplikasyonları vs.. sanırım riske atmaya gerçekten değmez..Önemli olan onun sağlıklı olması.. Hernekadar etrafımdaki herkes "sen yaparsın Burcu, normal doğumda ısrar et..en güzeli bu" dese de, ne bilim..sora verdiğim bi karar yüzünden üzülmek istemiyorum..

10 yorum:

DERYA dedi ki...

üzülme ha seryan ha normal hem ben okuyorumda normalde bırsuru tehlıkelerı dogurabılır en dogrusu ne ıse onu yap (sıpınal) anestezıyı dusun onun ıcın cok ıyı dıyorlar tabıkı sen bılırsın,hadi bakalım senınkınıde gorelımde sıra bıze gelsın artık.hersey olucagına varır bunu untuma!

AycA dedi ki...

Burcucum kimseyi dinleme bu bir.. önemli olan ikinizinde sağlığı.. ben sezaryen kararı aldığım gece ben ne biçim kadınım doğuramıyorum diye çok ağladım.. gerçekten çok...ama ertesi sabah ikimiz içinde doğru olanın bu olduğuna ikna oldum .. Erin 4 kilo ve kordon dolanmış bir şekilde doğdu.. eğer bekleseydim onu tehlikeye atmış olurdum.. kalbinin sesini dinle kimseyi değil.. hayırlısı olsun inşallah:)

Esra dedi ki...

Onemli olan bebisin ve senin saglikli olman. En dogru karari sen vereceksin. Eminim hersey guzel olacak... Saglikli dogumlar dilerim...
Moralini yuksek tut... Sevgiler
Esra

Benim Hayatim dedi ki...

Burcu zaten aralarda gelip gidiyordum artık yakın takiptesin linklerime ekledim seni :)

Benim anlamadığımsa artık çocukların doğarken nasıl bu kadar büyük olduğu kimi okusam,konuşsam çok büyüktü normal yapamadım diyor.

Sağlıklısı hangisi olacaksa onu seçeceğine eminim.

Ben de 4kg doğmuşum normal doğumla annem zor olmuştu diyor :)

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu,
kendini şartladığın için şuan kötü hissediyor olabilirsinama cumaya henüz iki gün var belki oğlusun süpriz yapar bu arada geliverir:)dediğin gibi ikinizinde sağlığı çok önemli şimdiden kendini strese sokma bolbol yürü kuzenim sezeryanden birgün önce fazlaca yol yürüdüğü için normal doğum yaptı öyle ki kendisi korktuğu için sezeryan istiyordu ama normal doğumu bir saatte çok kolay yaptı.Kısmet kendini üzme senin ve bebeğin için hayırlısı olsun diye dua edicem.kendine dikkat et ve bolbol yürü:)

Aysun GÖKSU dedi ki...

Merhaba Burcu,
Çok düşük bir risk ihtimali de olsa doktorlar görevi gereği söylüyor. Bence kötü düşüncelerden kendini arındırarak herşeyin yolunda gideceğini düşün. Annen eminim ki normal doğurmuştur, sen de yapabilirsin. Bu hem bebek, hem de senin için en iyisi zaten konuşmuştuk.

Son zamanlarda bebeğin hareketleri iyice azalıyor, çünkü yeri kalmıyor bebişin :) Bazı doktorlar bu durumu çok normal karşılıyor, bazıları ise en ufak risk ihtimaline karşı hemen hastayı telaşlandırıyor bence. Sana doğum hikayemin başlangıç kısmını göndereceğim. Eren'in hareketleri azaldı diye hastaneye gitmiştim ben de...

Bana suni sancı verdiler ve Allah'a çok şükür 1 saat 20 dak. gibi kısa bir sürede Eren'i kucağıma aldım. Aynı şey sende de olabilir ve iyi ki normal doğurdum diyebilirsin. Bebiş büyük ama sen de yapılı, boylu poslu bir insansın, böyle olması normal. Sen yapabilirsin.
Son ana kadar ne gerekiyorsa dene, kendini hemen kestirme.

Aysun

AsYa dedi ki...

canım,
kimseyi dinleme....
içinde ki sesi dinle..ve doktorunu..
Benim annem doktorla kavga etmişti sezaryene beni yönlendirdi diye biliyo musun..
ama sonra pişman oldu..
herhangi bir şey olsa sana yada bebeğine o normal doğurmanı isteyenler sorumluluk alabilecekler mi???

Sen annelik içgüdüne güven..Hayırlısı neyse o olsun ..Bebişin durumunu yazmamışsın sancılarını,pozisyonu felan ama dr.sezaryen önerdiğine göre beyfendide hareket yok demek ki doğmak için..
çok mu rahat ettirdik bu zibileri içerde biz ya:))

üzülme, stres yapma,çevrendekilere söyle sana destek olsunlar..bazen sölemeden olmuyo da:)

Veee normal yada sezaryen umarım en sağlıklı ve kolay şekilde atlatırsın canım..
Dualarımız seninle..

AsYa dedi ki...

bu arada tabi ki yaparsın :) 4 kilo bebek doğurulmaz diye kimse iddia etmiyo di mi:)) ama nasıl doğar ?????

Pia dedi ki...

sevgili burcu
her ikinizin de sagligi herseyden daha onemli bunu biliyosun
bence gereken neyse onu yap
bizde de hala NST de sanci gorulmesine ragmen acilma konusunda tik yok ve ben yarin 39. haftaya giriyorum

en dogrusunu sen bilirsin unutma
sevgiler

Adsız dedi ki...

Burcu,
Tabii ki normal dogum en guzeli, heleki sonrasindaki ilk gunleri dusunursek. Tr'deki sezeryana yonlendirmeler maalesef oluyor ve hangisi hakli hangisi bahane bilemiyoruz. Doktora guvenmekten baska care kalmiyor. Ama en kotusu annenin stresi. Dolayisiyla sen kendini nasil rahat hissedeceksen oyle yap. Son gunlerin de tadini cikar. Ne istiyorsan onu yap derim. :)