1 Kasım 2008 Cumartesi

Tasindik !


Su blogspot'un kapatilmasi vesile oldu , uzun zamandir aklimda olan ama bi turlu hayata geciremedigim durum sonuca ulasti..Bundan sonra www.burcuonair.com adresinde yazmaya devam edecegim..Hepinizi oraya bekleris..

( Sayfasinda blogspot adresime link vermis olanlar yenisiyle degistirebilirler mi? thx)

24 Ekim 2008 Cuma

Yeni bir ilk..

Poyraz bey artik bizimle beraber dislerini fircaliyor..Bruksel'e donmeden dis doktoruma gittigimde dislerime hiiiic iyi bakmadigimi bir kez daha farkettim, daha dogrusu hatirladim.. Nasil mi? Floresan isikta fosforlu parlayan dis plaklarimi ve bakterileri gorunce ;) dislerini iyi fircalamayan ama bunu cok isteyenlere tavsiye ederim, cok caydirici bi manzara.. Peki doktordan cikip ne mi yaptim? Poyraz'a bir dis fircasi aldim..O gun bugundur dislerimizi beraber fircaliyoruz.. Simdiden alissin sonra zorluk cekmesin.. Hos simdi daha cok cikan disleri kasiyo ama bunun icin bile super bence !


Bugun harika bi sonbahar gunu.. Bruksel'de sonbahar gercekten guzel.. Ortada camur yok, pislik yok ama heryerde kuru yapraklar..Sanki gercek deil, bi film seti gibi ;)) Yola ciktik, IKEA ya yonlendik..Amac Poyraz'a su icinden gecilen tunellerden almak ;) Gecen gun oyun grubunda cok sevince eve de alalim dedim bi tane.. Tabi Poyraz IKEA da kendini kaybetti.. Bir elimde aldiklarim, bir elimde puset, Poyraz onde ben arkada ;) Bayliyo ole herseyi ellesin alsin kossun filan.. Zavalli yurumeye baslayinca dunyasi bir anda kocaman oldu :))

Bu pazar Poyraz'i sirke goturuyorus, bakalim ne yapacak?

22 Ekim 2008 Çarşamba

Baharat? Spices? Epices?

(foto:http://www.zeynepinyeri.com/hosgeldiniz/2006/02/baharat_bilgisi.html)

Son zamanlarda bi sardirdim bu baharat isine.. Degisik baharatlari sebze ve etlerde kullanma hevesim var ama bilgim yok :)))) Burda marketlerde envayi cesit var raf raf ama anlamiyorum ki hangisi nedir..

Benim gibi bu konudan yakinanlar icin bir hizmet.. Hangi baharatin ingilizcesi nedir? Fransizcasi nedir? ve hatta almanca ve italyancasi da nedir?

Bu linkten A'dan Z'ye hepsini ogrenebilirsiniz efendim!

20 Ekim 2008 Pazartesi

Biz buyudukce, dunya kuculuyor..


Bruksele donus yolunda havaalaninda gordugum bu afis ne kadar anlamli geldi ;) Poyraz buyuyor,dunya gittikce kuculuyor..Ve Poyraz ne cabuk buyuyor..

Evet, Bruksel'e, evimize donduk.. ama gocebe hayatimiz henuz sona ermedi.. Kasim sonu insallah temelli olarak memlekete donus icin son bir ucak seyahatimiz olacak..Ondan sonra zaten 1 yil evden ayrilmamayi, bavullarimi yakmayi dusunuyorum :)))

3,5 saatin 2 saatini uyuyarak, geri kalanini oyun oynayarak gecirdi Poyraz..Gayet sakin ve guzel bi seyahat oldu..Eve gelince bi afalladi, artik yuruyordu ve kesfedecek ne cok yer vardi meger ? :) Oyuncaklari yeni gibi geldi yavruma, birini birakti oburunu aldi.. Hala eve doyabilmis degil..

Donmeden Poyraz'a buyukannesi bir tulum ormustu.. Buz gibi evimize gelince ne guzel oldu, sicacik giydik.. Cok sagol ananecim, eline saglik..

16 Ekim 2008 Perşembe

Yok Artik..!

Bugun Martha Stewart'in sitesinden gelen bi email ile artik yok artik dedim yaaaa..

Ev hanimi (!) oldugum gunden beri firsat buldukca Derya Baykal'in "Derya'li gunler" programini izlerim..Ama yeni sezonla birlikte artik bu kadar da olmaz diyorum.. Surekli Martha Stewart'in sitesindeki fikirlerden biseyler yapiliyor, ustelik fikirler Derya Baykal'a ait gibi.. Bu beni cok rahatsiz etti.. Isim vermeden bile belirtilmiyor bu durum..

Programin studyosu zaten Martha'ninkine benzedi gitti hadi neyse..Bir de dun ayakkabi kutusu ve derdolabi (Derya Baykal'in verdigi isim) gorunce oturdum derya Baykal'a bi email attim.. Hos cok da umursayacagini sanmiyorum ama bence ayip artik..

Tamam yaratici ve atom karinca gibi bi kadin ama olmaz ki canim..

15 Ekim 2008 Çarşamba

Ozlenen puslu Izmit gunleri ..

Meger zamaninda begenmedigim bu sehri ne kadar seviyormusum.. Yillar once bana deselerdi ki, sen Izmit'te 4 yil yasayacaksin, ustelik evlenip oralara yerlesiceksin, hadi be derdim, benim ne isim var orda? Ama simdi evime donmeyi 4 gozle bekliyorum..Simdi babanemizdeyiz.. Bruksele donmeden once bikac gunlugune ziyarete geldik.. Izmit otogarina tepeden bakan mutfak balkonundan bu sabah gordum yine puslu, sisli, yagmurlu Izmit'i..Bi oofff cektim..Ne kadar ozledim.. Sabahin korunde kalkip servise bindigim gunler geldi aklima..

Poyraz 2. azi disini cikariyor ve ilki gibi cok zor oluyor.. Ates yok ama ishal, uykusuzluk, huysuzluk, istahsizlik, popoda pisik hepsi bi arada..(not: pisik olmmasin diye mustela kullaniyorum ama bu ishal durumlarinda ne yapsam pisik oluyor, o zaman Hametan kullaniyorum..Gece suruyorum sabaha hicbirsey kalmiyor, yine de doktorunuza danisin tabi..oneririm) Geri kalan iki azi disi de boyle olucaksa yandik :( Ustune bi de sag kulaginda ufak bi dolgunluk var.. Burnu yuzunden geniz akintisi.. Bruksele gider ayak hepsini atlattik yani burda..Bugun oyun grubu mail grubundan Olcay Aqua Doodle ile ilgili bi mail gondermis.. Ben Poyraz'a almistim ve bizimkiler icin super bisey oldugunu dusunuyorum..Gerci henuz kendi bilincli biseyler yazip cizmiyor ama cok guzel karaliyor :) Hicbir zarari yok, kalemin icine su doluyor ve ucundaki sunger islaninca, ozel ortusu uzerine yazi yazilabiliyor..Ustelik bikac dakikada kuruyup gidiyor.. Ne ustun, basin ne de duvarlar yerler boyandi derdi var ;) Siddetle oneririm..

10 Ekim 2008 Cuma

The little seed..


The little seed ile bu sabah izledigim Ellen Degeneres Show da tanistim.. Merak ettim bi girip bakim nedir dedim.. The little seed , yeni anne olmus 2 bayan tarafindan kurulmus, eco- friendly ve organic urunler iceren bir site.. Kendi bebekleri icin , toxic olmayan, organik urunler ararken zorlukla karsilasmislar ve bu siteyi kurmaya karar vermisler.. Buradaki her urun bebek sagligi icin tamamen zararsin ; yapildiklari maddeler, uzerlerindeki boyalar.. vs. Anneler icin de guzel seyler var ; kiyafetler ve hatta mucevher ! ;)

Bu sey super bence..Tamamen cocugun hayal gucune bagli olarak ister araba, ister at, ister bisiklet, ister dinazor olabilir ;) Eglenceli bisey.. Bu kolyeyi de cok begendim.. Altin bi lades kemigi ;) Ilginc kolye uclari hosuma gidiyor, ama bu oldukca pahali.. Yine de orjinal..

5 Ekim 2008 Pazar

Kucuk hamamci..


Suyu gorunce derisi degisiyo oglumun :) Poyraz efendi hamamda burus burus oldu geldi..Suya zaten bayiliyo.. Once termal havuzda cip cip, sonra kadinlar hamaminda bi kopuk, bi kese.. Kucuk hamamcima bornoz bile verdiler orda ;)

Bugun evimize donduk.. Carsamba da babamiz geliyo, ooohhh!

" Ssstt! Kizdirmayin acarim haaaa! "

2 Ekim 2008 Perşembe

Ihtiyac molasi..


Afyon'a dogru yola ciktik bu sabah.. 2 araba, 6 yetiskin, 3 cocuk ve 1 toddler (ya bu toddler icin neden turkce bi kelime yok? var da ben mi bilmiyorum? ;)).. 3 gunluk bir tatil.. Termal gunler, spa da gecirilen dakikalar, cilt bakimlari, masajlar, Poyraz icin kosturacak bolca koridor , genis alan ve yesillik..

Yolda, Afyona yaklasik 30 km kala bir ihtiyac molasi verdik..Ihtiyac = yemek :) Koroglubeli mesire yeri..Yolu dusen herkese tavsiye ederim..Kofteler super, sucuk harika..Kendin pisir kendin ye..Yesillige karsi guzel bir mola vermek isteyenlere onerilir..

30 Eylül 2008 Salı

Iyi bayramlar..

(http://karakitap.net/v1/content/view/4049/444/)

Bu bayrami her cocugun mutlu gecirmesi ve hepsinin yiyecek sekerleri
olmasi dilegiyle.. Iyi bayramlar..

23 Eylül 2008 Salı

Rahat-ul Hulkum..mmmh!



Durup dururken, aniden.. Hic de huyum olmadigi halde..Canim lokum cekti iste..Hem de gullu! Bir turlu firsat bulup meshuurrr Haci Bekir'e gidip alamadim ama bi yerlerden buldum iste..Simdi saatleri sayiyorum, iftar olsa da orucu acar acmaz lokumu atsam agzima die ;) Rahmetli Nuri amcam, salondaki vitrinin en alt kose dolabinda bir kutu lokum ve paket finger biskuvi bulundururdu..Iki biskuvi arasina lokumu ezip sikistirir, oyle yerdi.. Benim de taaa cocuklugumdan aklimdan bu manzara hic gitmez..

Biz Turkler arasinda yabancilar kadar ragbet gormese de bence lokum super bi tatli.. gerci abarti sekilde cesit bollugu yasaniyor ama klasik olanlar en guzelleri iste..

Lokum kelimesi Osmanlica'dan geliyor ve bogazi rahatlatan anlamina gelen "Rahat-ul Hulkum" dan tureyerek bu hali aldigi rivayet ediliyor..Gecmisi 15. yuzyila dayanan lokumun ilk ureticilerinden sayilan Haci Bekir Efendi, Kastamonu'dan Istanbul'a gelerek 1777 tarihinde uretime baslamis.. Baslarda bal ya da pekmez ve un bileşimi ile yapılan lokum,17. yüzyılda 'kelle şekeri' olarak bilinen rafine şeker ve nişastanın bulunup ülkeye getirilmesiyle yapilmaya devam edilmis, lezzeti daha da degismis..

Su siralar evde nasil gullu lokum yaparim'in tariflerine ulasmaya calisiyorum..Fikri olan yardimini esirgemesin aman ha ! ;)

22 Eylül 2008 Pazartesi

En guzel 365 gun..


"Madem ki..


Insan denilen mahlukun 9 ay 10 gunde gelisimine taniklik ettikten sonra,zamanin izafiligine daha bir inanir oldum..

Dogrudur,alti gunde yaratilmistir dunya.. Dogrudur,980 sene yasamistir Nuh peygamber.. Dogrudur, 300 sene uyumustur Yedi uyuyanlar o isiksiz magarada.. Ya da 300 arti 9 sene.. Nedir ki zaman?

Her canli bir mucize, hayatta her sey olasidir..

Madem ki yaratilmistir insan 9 ay 10 gunde.." Elif Safak / Siyah Sut

Poyrazi kucagima aldigim o ilk gunden bu yana tam 365 gun gecti.. Tipki romandaki gibi, zaman ne kadar da izafiymis..Ne kadar cabuk gecmis onca gun, farketmeden..Tipki onu icimde tasidigim, her seyimi paylastigim o 9 ay gibi..Bitiverdi..

Umarim omrunun her senesi boyle dolu dolu, boyle guzel ve bizimle gecer annecim..O kahkahalarin kulagimizdan hic gitmez insallah..

Iyiki dogdun oglum..
video

19 Eylül 2008 Cuma

Yolun yarisina 5 kala..


Iste sonunda beklenen gun geldi.. Ben de yasi "3" ile baslayanlar kervanina katildim ;) Bekledigim kadar cok yikilmadim ama :))))

Artik 30 oldum.. Gecen 10 yil icinde ,30 yasima girmeden yapsam iyi olur dedigim herseyi yapmis olmanin verdigi mutluluk var..Degisik is yerlerinde, degisik sehirlerde harika dostlarim var..2 yil once beni seven bir erkege es, 1 yil once dunyanin en tatli bebegine anne oldum..hayallerimdeki gibi bir dugunum, hep istedigim gibi bir dogumum oldu ;) Hayattaki en guzel meslek annelik disinda sahip oldugum guzel bir meslegim var, hep yanimda olacaklarini bildigim bir ailem, cok sukur guzel bir hayatim, hala uzerimden atamadigim ve neredeyse atmaya kiyamayacagim fazla kilolarim ;) Belki anne olmanin verdigi bir ruhsal durumla, neredeyse 20 senedir hic bu kadar kisa kestirmedigim saclarim var..

O kadar da korkunc degilmis yaw ;) Ama bundan sonra donduruyorum herseyi, artik hep 30 yasindayim duyduk duymadin demeyin..Bundan sonraki yillarda tebrikler kabul edilmez biline! ;)

Web de okudugum bir yaziyi paylasmak istiyorum.. 89 yasindaki Amerikan radyo ve televizyon yazari Andy Rooney demiş ki; "Yaşım ilerledikçe en çok otuz yaşını aşmış bayanlara değer vermeye başladım. İşte bunun sebeplerinden bazıları:

* Otuz yaşını aşmış bir kadın, sizi gecenin bir yarısı uyandırıp, "Ne düşünüyorsun?" diye sormaz.

* Otuz yaşını aşmış bir kadın TV'deki maçı seyretmek istemiyorsa söylene söylene yanınızda oturmaz. Yapmak istediği enteresan bir şeyi yapar.

* Otuz yaşını aşmış bir kadın, kendini yeterince iyi tanır ve kendinden emindir. Ne olduğunu, kim olduğunu, ne istediğini, kimden istediğini iyi bilir. Otuz yaşını aşmış çok az kadın onun hakkında ya da yaptıkları hakkında ne düşündüğünüzü önemser.

* Otuz yaş üstü kadın, çoğunlukla, büyük aşklara, ömür boyu sürecek bağlılıklara doymuştur. Hayatında en son ihtiyacı olan şey, mızmız, devamlı söylenen, ne yapacağına karışan, yapışkan bir aşktır.

* Otuzunu aşmış bir kadın, övgüler yağdırmakta çok bonkördür; çoğu hak edilmemiş bile olsa. Çünkü takdir edilmenin ne olduğunu iyi bilir.

* Otuzunu aşmış bir kadın, sizi bayan arkadaşlarıyla tanıştıracak kadar kendine güvenir.

* Kadınlar yaşı ilerledikçe medyumlaşır. Ona günah çıkartmanıza hiç gerek yoktur. Onlar her bir haltınızı bilirler.

* Otuz yaş üstü kadınlar açıksözlü, doğrucu ve dürüsttür. Ne kadar gerizekalı olduğunuzu bir çırpıda açık açık yüzünüze söyleyiverirler. Eğer bir gerizekalı gibi davrandıysanız onun için ne anlam taşıdığınızı merak etmenize gerek yoktur ;))

14 Eylül 2008 Pazar

Hayata ilk adimlar..

Beklenen gun geldi.. Bizimki dun , onundeki uzun hayata ilk adimlarini atti.. Hala eger isterse yuruyor, istemezse emekliyor ama seytanin bacagini kirdik gibi..Gunlerce bekledik tik yok, birden pitir pitir yurumeye basladi..Sanirim bana cekmis, ben de yuzmeye ayni sekilde baslamistim..Yuzenleri seyrettim seyrettim, hic yuzmek istemedim.Sonra bigun yuzmeye baslayiverdim..Hadi hayirlisi!

video

Tabi bunun verdigi heyecan ve mutlulukla ayni aksam ortalikta dort dondu ;) Gece basini yastiga koymadan sizmisti tahmin edersiniz..

video

12 Eylül 2008 Cuma

Bugunlerde..

Bugunlerde Poyraz devamli yeni seyler ogreniyor..Antenler acik anlicaniz ;) Henuz ( hala) yurumeye niyetimiz yok ama, emeklemesi saatte 10 kmye filan cikti herhalde :))))

Son 1-2 gundur cok soz dinlemeye basladi.. Televizyonu ve isiklari acma kapama konusunda tecrubelendik.. Her soyledigimde yapmiyor gerci, kendi de istiyorsa eger ;) Birseyi ver oglum, getir oglum dendiginde guzelce yapiyor..

video

Kendi kendine yemek yeme calismalarina basladik.. Yemek istemedigi zamanlarda bile eger kasik/catal elinde olursa zevkle ve heyecanla agzina goturuyor.. Ozellikle catalla seftali yemege bayiliyorus ;) Daha kendi catali saplamayi beceremiyor ama yakindir..

video

Bu aralar ev harp alani gibi.. Butun koltuk minderleri yerlerde.. Altindan gecelim, yikalim bastan yapalim derken aksam oluyor..Ha oruc oruc bunca hareket kolay mi? hic degil ne yalan solim ;) zaten susadikca Poyraz'a su iciriyorum..

Takla atmayi cok seviyorus.. Brukseldeyken little gym'de yapiyorduk, demek ki unutmamis, buraya gelince daha bir istekli yapmaya basladi, orda cok eglenceli gelmiyordu.. Simdi hadi oglum takla atalim deyince hemen pozisyon alip benim onu cevirmemi bekliyor, bitince de kendini mutlaka alkisliyor..

Evdeki butun cekmece ve dolaplarin ici disinda.. Biz de oturup izliyoruz, sonra o sIkIlIp gidince hepsini topluyoruz..Hayir katli halleriyle biraksa kolay olacak, inadina yapar gibi ucunu tuttugu seyleri sallayip oyle atiyor :)


Butun bunlarin yaninda zor bikac gun de gecirdik..Poyraz sag ust azi disini cikardi gecen hafta..Tabi beraberinde ishal, ates ve huysuzlukla..Beklemedigimiz icin biz bunlarin sebebini baska seyler sandik ama kocaman disi gorunce demek buymus dedik..Simdi artik yiyecekler sadece onde degil sagda da cignenmeye basladi..Dis sayimiz 9'a cikti..

Beraber yatma olayina dun gece son verdik..Burdayken alistiralim diye dun geceden itibaren kendi yataginda yatmaya basladi..Bekledigimiz kadar zor gecmedi gece..Ben yine yanindaydim ve uyandiginda onu yatistirip tekrar dalmasini sagladim..Beraber yatmaktan sikayetci degildik ne yalan solim ama gunduz uykularinda mecburen yer yatagi yapiyorduk, uyanip dusmesin diye..Dondugumuzde bu zor olucandan artik yavas yavas gecise basladik..Burada cami evimize cok yakin oldugundan sabah ezanlarina aglayarak uyaniyor..Gunduz korkmuyor, hatta ezani duyunca elini kulagina goturuyor,uzun uzun dinliyor, ama alisik olmadigindan olsa gerek sabah ezani baslar baslamaz uykusunda oturup aglamaya basliyor.Simdilik tum pencere ve kapilari kapayarak sesi azaltmaya calisiyorus ama alisir yakinda sanirim..bakalim gunler ne gosterecek..

Veee...Iste bu da , bayramliklariyla bizim sucu Poyraz efendi ;)

10 Eylül 2008 Çarşamba

Tersi mumkun mu?


Bugun annemle bir alisveris merkezinden cikarken, yuksek sesle tartisan genc bir ciftin konusmasina ister istemez kulak misafiri olduk.. Bir kiz erkek arkadasina soyle bagiriyordu : " Sen beni hic sevmiyorsun Cem!".. Cocugun yuzune baktim.."Uff be kizim ne diyosun yaa!" der gibi ,ayni hisleri paylasmayan veya aksini ispat icin cildirmayan bir ifade..Birden icimden su gecti.. Bunun tam tersi bir manzarayi gorme ihtimalimiz ne kadar dusuk.. Yani ayni cumleyi bir erkegin bir kiza bagirdigini gozumde canlandiramiyorum, neden?

Biz mi cok sey bekleriz, yoksa onlar mi kanaatkar? Kadinlar mi daha cok fedakar ve asik , yoksa erkekler mi daha bencil ?

Uzuldum..

28 Ağustos 2008 Perşembe

Olmazsa olmazlarim..

Sevgili kucuk orumcegim ( gorumcem :)) beni sobelemis.. Olmazsa olmazlarim neleeerrr..


Cekirdek ailemin diger mensuplari; oglum ve esim..Artik onlarsiz bir hayat dusunulemez..

Cep telefonum.. Yokken ne yapiyorduk bilmiyorum ama su anda yoklugunu tezahur edemiyorum..Cabuk alisilan , kolay birakilmayan.. Zararli bi aliskanlik..

Fotograf makinem..Cengizin bana hamileligimde supriz yapip aldigi minicik ufacik ama marifeti buyuk makinem..Blog yazmaya basladigimdan beri surekli cantamda..

Ilk kirisiklar icin gece kremim ;) dediysem de kiristigimi sanmayin..benimki onlem sadece ;) Aldigimdan beri duzenli kullaniyorum ve kendimi daha iyi hissediyorum.. Bu aralar olmazsa olmazim..

Sevgili cimbizim..Buyuk bir kaziklanma sonucu aldigim, gereksiz fazla para verdigim ama kendini coktan amorti eden super basit makina.. Her kadinin olmazsa olmazi degil midir?

Hmm...Dusunuyorum, daha cok..Ama ilk akla gelenler iste..


27 Ağustos 2008 Çarşamba

Evde havuz keyfi suruyor..


Derinle oynadık, Samanpazarına gittik..

Buraya geldik geleli pek boş bigünümüz yok..

Gecen hafta Salı günü Özgecimleri ziyarete gittik, Çarşamba da Samanpazarına..

Derin kocaman oldu.. Artık çıtı pıtı bir kız..Saçlar uzadı, bir naz, bir endam.. Poyraz'la annelerinin hamile yogası günlerinden beri arkadaşlar..İlk görüşmelerinde pek bi verim alamamıştık, bizim oğlan saldırmış, Derin korkmuştu..Ama gel gelelim bu kez tam tersi oldu :) Artık diğer bebeklerle beraber vakit geçirmeyi seven Poyraz tün gün zıp zıp ordan oraya , masa altları, sehpa üstleri gezdi.. En güzel sahne beraber dans etmeleri ve bunu hayretler içinde izleyen bizlerdik..

Ertesi gun annemle birlikte Samanpazari'na gittik..Buralar eski Ankara.. Tarihi binalar, dukkanlar, hanlar.. Asil amacimiz uzun zamandir almayi dusundugum pestemallari almakti ama gitmisken ufak bir gezi yapip guzel bir de yemek yedik..Isabetli bir karar vermisiz :)
Once "Yore" 'ye gittik..Burasi annemin bir sure once kesfettigi, kumastan dekorasyon esyasina, antika islerden perdelere kadar bircok farkli seyi satan bir magaza.. Her girisimde elim kolum dolu cikmak istedigim, 3-4 katli kocaman bir yer.. Bu kez amacim, daha once bir yerde okudugum , banyo havlusu yerine pestemal kullanma fikrinden yola cikarak, kendimiz yapabilecegimiz bir kumas bulmakti ama zaten hazir dokunmusunu bulunca hemen atladim.. Tavsiye ederim..Hem evde fazla yer kaplamiyor, hem de bir makinada bir surusunu beraber yikayabiliyorsunuz.. Ustelik cok emici ve ozellikle misafirler icin ozel , sIk bir secim..Hatta bornozunu da diktirmek icin konustuk, haber bekliyorum..

Ordan cikip Cikrikcilar yokusunda kisa bir yuruyus yaptik..Folklor kiyafetleri satan bir yerden Poyraz'a karadeniz kiyafetleri aldik..Gerci en kucugu 5-6 yasmis ama biz 2-3 seneye kalmaz sigaris onlara :) Bu kadar yorgunlugun uzerine de Beypazari yemekleri yapan Degirmencioglu restauraninda guzeeeel bir yemek yedik.. Ozellikle Beypazari guveci ve cimcik'i tavsiye ederim..Meshur yaprak sarmasi da var ama sanirim yapragi Beypazari degil Tokat yapragi..
Arkasindan Bakircilar sokagindan soooyle bi gectik ve eve donduk..

22 Ağustos 2008 Cuma

11. Ay..


Eveeet.. Kaldı 1 ayımız..Poyraz nerdeyse 1 yasında ve ben bunu her dusunusumde hala inanamıyorum zamanın bu kadar hızla gectigine..
Biz Ankaradayız.. Babamız Bruksel'e dondu..Havalar deli gibi sıcak.. Bu durumdan ben de Poyraz da şikayetçiyiz..Ama dışarıda daha çok vakit geçirebildiğimiz için memnunuz tabi..Poyraz'ın yürümesini bekliyoruz dört gözle.. Bugün ananesi "Salladım selaya, yürüsün Cuma'ya " yaptı :) Belgelemek isterdim ama yanlarında değildim..Bebeklerin yürümesine faydası olduğuna inanılır..Kimbilir?
Poyraz'ın son duruma göre ağzında 8 dişi var, annenin koluna saat çıkarabiliyor yani :) Onun dışında yavaş yavaş bişiler sölüyo gibi.. Zaten ilk kelimesi MaMa oldu.. Su da MaMa, yemek de MaMa..Arkasından BaBa geldi..Tatilde topumuzu köpeğe kaptırmanın ve 1-2 gündür gördüğümüz her köpekle konuşmanın etkisi olsa gerek arada HavHav çıkıyor ağzından.. Babaya gel gel yapıyoruz, her türlü tıngırtıya alkış..
Gün geçtikçe büyüyor işte.. Bu arada kimonomuz nasıl? Beğendiniz mi? ;)

18 Ağustos 2008 Pazartesi

Caretta caretta !

Poyraz'la ilk tatili bitirdik ve Ankara'ya donduk.. Cok yogun gecen 2 haftanin ardindan simdi dinleniyorus..

Konaklama konusunda ugradigimiz hayal kirikligi disinda tatilimiz guzel gecti..gerci yorucu da diyebilirim.. İyiki halalarimiz da bizimle gelmisler zira ruhumu Cesme'de teslim edebilirdim :) Alisik olmadigimiz sicak hava, yolculuk, surekli mekan degisimiyle Poyraz tatili biras guclestirdi..Ama cok eglendigi kesin..


Oncelikle kaldigimiz yer..Daha once bahsetmistim..Bi arkadasimizin tavsiye ettigi bir yerden villa kiraladik diye..Cocukla gercekten bu tarz tatil kesinlikle daha rahat oluyor..İstediginiz zaman uyku, yemek, oyun..Deniz havuz.. Kisitlanmiyorsunuz veya baskalarina uymak durumunda kalmıyorsunuz..Ama bizim kaldigimiz yer, bize soylenen ve web sitelerinde gordugumuzden cok farklı oldugu icin pisman olmadik desem yalan olur.. Yine de gunler guzel gecti ama insani sinirlendiren aptal yerine konmus gibi hissetmek.. Gittigimiz evde esya namina bisey yoktu.. Kaldigimiz villa sitenin en kosesinde, barin arka kapisina bakan, cikisinda sitenin coplerinin birakildigi bi evdi..Sanirim bu yuzden bi tek burasi bosmus.. Guya VIP villa denen bu evde kendimizi gercekten VIP hissettik.. Ilk gun sikayetimizi belirttik ama muhatabımız resepsiyondaki 19 yasindaki genc bayandı tabi.."Dogru haklısınız, tabi tabi" ama ne? Siz siz olun sakin resimlere aldanmayin, telefonda etraflica detay alin ve verdiginiz paraya degecek bi tatile gidin..Haa birde onerim.. VillaSaray'da tatil yapmayin ;) Butun bunlarin yanında, 2 yıldır tatil yapmayan benim icin, her tatil cennet!

Simdi guzel seylerden bahsedelim..Poyraz havuza ve denize bayıldı..İlk gun gece firtina oldugundan ertesi gun hemen denize giremedik, cok ruzgarliydi ama aksama dogru hava acildi.. Bizim caretta caretta gozu kapali denize hucum..Gozume tuzlu su kacarmi? Bogulurmuyum? Bu kocaman kuvette ne? Bu kadar su nerden gelmis? hicbir cekince olmadan kosturdu denize :) Bakın benim mıcırık caretta carettama ..


Ha bir de eger kucagimiza alirsak basti yaygarayi.. Havuz deseniz baska macera.. Ya girip eliyle suya vurmak, veya havuzun kenarinda emeklemek istiyo beyefendi.. Banyoyu sevmeyen oglumuz, bu cokca suya bayıldı yani..

Cesme herzamanki gibi cok guzeldi, Alacati harika...Bebekle tatil bekledigimden zor gecse de, degdi..Nilguncugumun dogumgununu kutladik, Dalyan'da ozlenen balık ziyafetini yaptik, Sabahlari erken yuruyusler yaptık, balık halinden acik arttırmada aldigimiz balıkları evde pisirdik, Kumrucu Sevki'de kumru yedik, Alacatida aksam yuruyusleri yaptik, neseli bi araba yolculugu yaptik, Poyraz'la bol bol yuruyus calismasi..

Guzel anilar resimlerde..Sagolasın elinden makinası dusmeyen Nilos hala!

( Cesme ve Alacati icin konaklama, yemek..vs detay bilgi ve interaktif haritaya buradan ulasabilirsiniz)

8 Ağustos 2008 Cuma

Son birkac gun...


Super otesi bir yolculukla Ankaraya sag saglim ulastik gecen Persembe..1 hafta oldu bile :(

Hersey yolunda gitti.. Ucakta toplasak 20 kisi yoktuk herhalde..Hostesler resmen " yayilin millet !" dedi yani :) biz de oglumla babayi sutladik ve 3 koltukta ana ogul guzel bi yolculuk yaptik.. Sıkıs tıkıs olmadigindan Poyraz da ben de rahat ettik.. Uyudu, oyun oynadi..hatta muzik dinleyip dergi karistirdi :)

Ankara Esenbogaya indigimizde soz verdigimiz gibi dedemize yuruyerek gittik..tabi poyrazin tek alini tutarak.. heyecanla beklediler acaba kapıdan yuruyerek cıkar mı dıye..biz de hic yoktan iyidir diye bu sekilde ciktik ve Poyraz herkesi yıktı gecirdi ..Hatta fanlari bile olustu, bi kız kostu geldi optu Poyrazı :) cok tatlıydı..ama biz de babamlar da heyecandan bu anı olumsuzlestirmeyi unuttuk..

Ankarada gecen 3 gunumuz icinde doktor kontrolumuzu de aradan cikardik.. Poyraz 82 cm olmus ve kilosu 12,330 gr. Doktor artık Poyraz'ın "slim" bi bebek oldugunu soyledi, onceki obezite korkularından sonra.. Herseyimiz normal ve yolunda gorunuyor..Ayrica gelmisken hem bilgi almak hem de endiselerimizş paylasmak icin tanıdık bir cocuk psikolojisi profesorune gittik..Ozellikle disiplin konusunda dogru davranip davranmadigimizi ogrenmek ve Poyraz'ın psikolojik gelisiminin nasil oldugunu gormek icin.. Benim tel sarar ve baybay konusundaki endiselerimi hatirlarsiniz..Bunlarin yersiz oldugunu, her bebegin kendi zamani oldugunu soyledi..Bu yasta onunla bizim yaptigimiz gibi bol bol oynamamizi, konusmamizi, sarkiler soyleyip etrafi tanimaya calismamiz gerektigini, zamanla taklit yeteneginin gelisecegini de.. (ayrica her sorunun cevabını internette aramanın bizi bazen yanlıs yonlendirecegini de) Poyraz'a, yapmasini istemedigimiz seyler icin " hayir" dememizin dogru oldugunu, ancak bunu uzun cumleler kurarak onun aklini karistirmadan yapmamiz gerektigini soyledi. Mesela birseye dokunmasini istemiyorsak ona " hayir poyraz , onu ellemek yok" demek yerine sadece "hayır" veya sadece "yok" diyerek, o hareketi bu kelimelerle bagdastirmasi saglanmalıymıs..Uzun cumleler kuruldugunda, bu eslemeyi yapması zorlasırmıs..

Velhasil Poyraz aynı aksam gozlerimi yasartmayı basardı ve gec de olsa ilk kez bay bay yaptı..Amcam aksam eve giderken onun kucagına verdik ve gayri ihtiyari "hadi poyraz bay baaay" dedik..bi baktim elini kaldirdi ve o da karsilik verdi.. Sanki okumayı yazmayı sokmus gibi aglamaya basladım, kendimi nasil kastiysam :) simdi herseye herkese bay bay yapıyo :) zavallı yavrum Turkiyede insan gorunce birden sosyallesti..

Kisa Ankara gunlerimizde iki arada bir derede bir Beypazarı dugunune katıldık..Bir akrabamızın oglunun dugunu..gidip goren varmı bilmiyorum ama dugun inozu vadisindeki bir bagda oldu.. Bilmeyen ve gitmeyen de varsa tavsiye derim..Buradan Beypazarı ile ilgili bilgi ve resimlere ulasabilirsiniz..

Ananemin ordaki evinde cok eski fotograflar bulduk o aksam..kimisi 1930 lardan kalma, cogu rahmetli dedeme ait..Onlari scan eder etmez sizlerle paylasmak istiyorum..Hele biri var ki, gormelisiniz..

Keske dedem de simdi yasasaydı da, Poyraz'a da o bize hep verdigi cikolatalardan verseydi..Onu cok ozledik..

Simdi İzmitteyiz..Babane ve halalarla birlikte..Gunler harika ve dolu dolu geciyo..Cogu yurume alistirmasi yaparak :) Ama gelmisken bir İstanbul yapmayı ve bogazda balık yemeyi de unutmadık tabi..Poyraz bu ise bayıldı.. Yer Cengelkoy İskele Restaurant.. Bir yandan levrek yuvarlayıp diger yandan bogazı izledi, iskeleye yanasan vapurun sesini dinledi, uzun uzun ufka bakarak hasret giderdi yavrum.. Su manzaraya bakarken dedim ki, insanın memleketi gibisi yok iste.. Bu manzara dunyanin neresinde bu kadar guzel?


Sonra dun Nilay'la "Kung fu panda" ya gittik.. nerdeyse 2 senedir sinemaya gitmiyorum.. Cocuklar gibi sendim anlıcanız.. Filmin basindan sonuna kadar gulduk cunku filmdeki panda Po sanki Poyraz :)))) hele kung fu egıtımı ıcın hocası onu yemekle terbiye ediyo ya, koptuk koptuk.. Eve kosa kosa gidip cooook ozledigim ogluma sarılırken hala guluyordum...Ondan ayrı kalmaya alıskın degılım, kısa zamanlar bile cok uzun geliyor..

Pazar sabah erkenden Cesmeye yola cikiyorus, donuste gorusuruz!

31 Temmuz 2008 Perşembe

Biz gidiyoruuuusss!

Biz birkac saat sonra Ankara ucaginda olucas, ordan yazmaya devam edices..O zamana kadar kendinize iyi bakin!

29 Temmuz 2008 Salı

Bi sicak, bi sicak..


Bu ne sicak yaa? Buraya geldigimizden beri ilk kez boyle sicak gunlere denk geldik.. Bruksel'in dengesiz havasi iste..Gunlerce hava kapali, soguk, yagmurluyken..Birden 3-4 gundur bi sicak bastirdi.. Durum boyle olunca Poyraz ilk kez evde atletle gezme firsati buldu, saclar mecburen toka ile toplandi ;)


25 Temmuz 2008 Cuma

Yine Cesme, yeniden Cesme..

Bu yaz tatilimiz, oglumuzla birlikte cok sevdigimiz Cesme'de gececek yine.. Baska bir yer dusunemiyorum.. Donduk dolastik yine Cesme'ye karar verdik..

Henuz cekirge surusu gibi yigma yabanci turistin ususmedigi bi yer Cesme..Kalabalik ama bogmayan sIkmayan bi kalabalik.. Son yillarda hep oradaydim, simdi cok farkli olacak..Poyraz da ilk yaz tatilini orada gecirecek..bakalim, nasil olacak..

Otelde kalmak yerine havuzlu bir siteden bir villa kiraladik..Boylece hem ev ortami gibi olacak, hem Poyraz'la daha rahat edices diye dusunduk.. Yemek ve uyku saatlerini otele uydurmak, odaya cik plaja in yapmamak, sakince bahcemizde sisme havuzumuzu doldurup oglusla cip cip oynamak icin .. Bir arkadasimin onerdigi bu yerden donuste daha detayli bahsedicem..

2 aylik seyahatimizin diger zamanlarinda Ankara ve Izmitte olucas..Insallah ilk dogumgunumuzu hepberaber, ailemizle kutlicas..Harika olacak!

22 Temmuz 2008 Salı

10. Ay..

Poyraz 10 ayi geri birakti.. Yurume calismalari devam ediyor, tek elinden tutunca yuruyebiliyor ama henuz kendi bir deneme yapmadi.. Karisik kurusuk bisiler soyluyor ama belirgin bi ifade yok ;) Birtek "mama" anlasiliyor aralarindan.. "baba nerde oglum? Emzik nerde?" ..vs dedigimde basini cevirip etrafa bakiyor, araniyor.. Disler hizla cikmaya devam ediyor..Ustte ve altta 3. ler gorundu, 4. ler yolda..

Kaldi 2 aaayyyyy....