27 Ağustos 2008 Çarşamba

Derinle oynadık, Samanpazarına gittik..

Buraya geldik geleli pek boş bigünümüz yok..

Gecen hafta Salı günü Özgecimleri ziyarete gittik, Çarşamba da Samanpazarına..

Derin kocaman oldu.. Artık çıtı pıtı bir kız..Saçlar uzadı, bir naz, bir endam.. Poyraz'la annelerinin hamile yogası günlerinden beri arkadaşlar..İlk görüşmelerinde pek bi verim alamamıştık, bizim oğlan saldırmış, Derin korkmuştu..Ama gel gelelim bu kez tam tersi oldu :) Artık diğer bebeklerle beraber vakit geçirmeyi seven Poyraz tün gün zıp zıp ordan oraya , masa altları, sehpa üstleri gezdi.. En güzel sahne beraber dans etmeleri ve bunu hayretler içinde izleyen bizlerdik..

Ertesi gun annemle birlikte Samanpazari'na gittik..Buralar eski Ankara.. Tarihi binalar, dukkanlar, hanlar.. Asil amacimiz uzun zamandir almayi dusundugum pestemallari almakti ama gitmisken ufak bir gezi yapip guzel bir de yemek yedik..Isabetli bir karar vermisiz :)
Once "Yore" 'ye gittik..Burasi annemin bir sure once kesfettigi, kumastan dekorasyon esyasina, antika islerden perdelere kadar bircok farkli seyi satan bir magaza.. Her girisimde elim kolum dolu cikmak istedigim, 3-4 katli kocaman bir yer.. Bu kez amacim, daha once bir yerde okudugum , banyo havlusu yerine pestemal kullanma fikrinden yola cikarak, kendimiz yapabilecegimiz bir kumas bulmakti ama zaten hazir dokunmusunu bulunca hemen atladim.. Tavsiye ederim..Hem evde fazla yer kaplamiyor, hem de bir makinada bir surusunu beraber yikayabiliyorsunuz.. Ustelik cok emici ve ozellikle misafirler icin ozel , sIk bir secim..Hatta bornozunu da diktirmek icin konustuk, haber bekliyorum..

Ordan cikip Cikrikcilar yokusunda kisa bir yuruyus yaptik..Folklor kiyafetleri satan bir yerden Poyraz'a karadeniz kiyafetleri aldik..Gerci en kucugu 5-6 yasmis ama biz 2-3 seneye kalmaz sigaris onlara :) Bu kadar yorgunlugun uzerine de Beypazari yemekleri yapan Degirmencioglu restauraninda guzeeeel bir yemek yedik.. Ozellikle Beypazari guveci ve cimcik'i tavsiye ederim..Meshur yaprak sarmasi da var ama sanirim yapragi Beypazari degil Tokat yapragi..
Arkasindan Bakircilar sokagindan soooyle bi gectik ve eve donduk..

4 yorum:

İLKAY dedi ki...

merhaba sayfanıza uğradımda nasılda özlemişim ankaranın eski sokaklarında gezmeyi onu hatırladım. Teşekkürler, görüşmek üzere sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba elif ben..sıkı takipçiniz..
yanıbaşıma kadar gelmişsiniz..porazı görmeyi çok isterdim doğrusu..ayrıca çok güzel bir gezi olmuş...ankara ne kadar güzel değil mi?

Burcu Demirel dedi ki...

ilkay > evet..ben de her gelisimde sanki ilkmis gibi geziyorum buralari..

elif > selamlar.. ankarayi ancak yasayanlar bilir ve sever sanirim..baskalari icin "burda nasil yasanir?" dedikleri bi yer ama benim icin vazgecilmez..sanirim senin icin de oyle ;)

Adsız dedi ki...

Burcu, o pestemallardan ben de aldım Bodrum'dan. Cok kullanıslı... Bornoz fikri de iyiymis! Bir de ici havlu dışı peştamal olanları var, plajda kullanılıyor.