31 Mayıs 2008 Cumartesi

Yavrum hasta :(

Poyraz persembe gecesi hic uyumadi ve cuma sabahi 39 derece yuksek atesle uyandi.. Kuzum ilk kez hasta oluyor.. Doktora gittik hemen, ilaclarimizi aldik.. Bogaz enfeksiyonu geciriyor..Atesi surekli inip cikiyo..Bugun 2. gun..Insallah kisa zamanda iyilesir..

Beni yordugu gunduzler ve uyumadigi gecelerde bazen uff puff diyodum ama keske iyilesse de yine eski Poyraz olsa.. Oyle halsiz ve keyifsiz ki..Bana tutunup hemen basini yasliyor, kucagimda uyuyakaliyor..Hic oyun oynamak istemiyor atesli oldugu zamanlarda..


Kara kaslarini dusurup oyle bakiyo ki yuzume, dua ediyorum allahim onun hastaligini al bana ver diye..

24 Mayıs 2008 Cumartesi

Somon ve havuclu kekli bir haftasonu..

Bu cumartesi hepimiz icin superdi..Poyraz ilk balik deneyimini yasadi, bizim arka bahcedeki yagmur ormanlari ve cimler sonunda bicildi :)

Brukselde mustakil evlerin bahceleri oldukca bakimlidir ve herkes mutlaka her yil zamani geldiginde bahce duzenleme isine girer..Ozellikle bizim mahallede her bahce bir sanat eseridir. Bizimki haric ;) Geldigimizden beri o kadar ilgilenmedik ki, arka bahce yagmur ormanina dondu..Ha aldik ha alicaz derken bi turlu bi cim bicme makinasi alamamistik, birilerini tutup yuzlerce euro verip temizletmek de mantiksiz geliyordu.. Ve iste oldu..dun azmettik gittik bi makina aldik..Simdi cirlop gibi trasli bi bahcemiz var artik, yuppiii!

Cengiz de evdeyken, mutfaga biraz zaman ayirim dedim ve marketten aldigim somonlarla "Asya usulu somon izgara" yaptim..Tarifi internette buldum, cok basit ve lezzetli bir ogun..



Ben 4 parca somon aldim, bi kisi 2 tane yer diyerek ama o kadar doyurucu ki bence teki yeter..Balik gorunce gozum dondu sanirim :) Sostaki miktarlar bir parca icin..ama bence tek parca icin bunlarin 2 katini koyun, cunku bana az gibi geldi..Isterseniz sosun bir kismini, pistikten sonra da uzerine dokebilirsiniz..

1 yk zeytinyag
1 yk hardal
1 yk soya sosu
2 yk sarimsak (ezilmis veya ufak dogranmis)
2 yk limon suyu
isterseniz karabiber




Tum bu malzemeleri karistirip, baligi iyice soslayip, dolapta 1,5-2 saat bekletin..Cikarip izgarada pisirin..Zaten 10-15 dakikaya kalmadan kizariyor, kendi zevkinize gore sureyi ayarlayabilirsiniz..

Poyraz da bu aksam ogununde bizimle beraber somon yedi..Resimde en solda gordugunuz tatsiz, tuzsuz, sossuz parca ona hazirlandi.Ama 1/4 unu anca yedi yavrum.Yanliz vermeyi kestigimde basti yaygarayi.Bayildi resmen..Haftada bir balik yemeye devam edices insallah..

Somon baliginin icinde bol miktarda Omega-3 yag asidi var. Bebeklerin zekasi icin cok onemli.Ben hamileyken de yemeye calismistim. Sansliyiz, burada heryerde rahatca bulabiliyoruz..Somon hakkinda biraz daha bilgi icin buraya bakabilirsiniz..

Daha sonra, yogun istek uzerine meshuuuur ev haniminin basucu kitabi "Kolay ve ekonomik yemekler" kitabindan havuclu kek denedim..pek umitli degildim ama tekrari konusunda tesvik alinca sIk sIk yapmaya karar verdim ;)



Malzemeler:
1 sb seker
3 yumurta
3 sb un ( ben kepekli un kullandim ama tarifte normal undu)
2 sb rendelenmis havuc
1 sb zeytinyagi
2 ck tarcin
2 ck karbonat

Seker ve yumurta iyice cirpilir..Daha sonra uzerine yag ve rendelenmis havuclar eklenip tekrar cirpilir..Ayri bir yerde un,karbonat ve tarcin karistirildiktan sonra, bu da karisima eklenir..Hepsi iyice karistirilip unlanmis ve yaglanmis kaliba dokulur..180 derecede 50 dakikada haziiiir!

Afiyet olsun..



Melek oglum benim ..

23 Mayıs 2008 Cuma

Eddy ve Poyraz..Nasil olacak acaba?

Eddy bizim kopegimiz, bir German Shepard..Su anda Turkiye'de ve henuz Poyraz'la hic karsilasmadilar..Donusumuz yaklastikca dusunuyorum, acaba nasil olacak? Eddy ve Poyraz birbirlerine ne tepki verecekler..

Internette biras arastirma yaptim..Dikkat edilmesi gereken bazi seyler var..

1- Evin babasi kopekle daha uzun zaman gecirip daha cok oynamaliymis..Boylece kopek eski ilginin azaldigini dusunmemeli..zaten Eddy , Cengiz'e benden daha aliskin, onun kopegiydi..Dolayisiyla onu kiskanip Poyraz'i yabancilayabilir..
2- Bebegin kiyafetleri onceden koklatilmali ki boylece aniden aileye yabanci biri girmis olmamali kopek icin..
3- Kopegin asilari ve kontrolleri mutlaka yapilmali, saglikli ve temiz olmasina dikkat edilmeli..Eger evde ise disaridan gelirken ayaklari temizlenmeli, disarda copleri koklamasina veya bisiler yemesine izin verilmemeli..
4- Cocuk henuz kucukken ( Poyraz Eddy ile 1,5 yasinda karsilasacak gibi gorunuyor), kopek ailenin izni olmadan cocuga yaklasmamali, bu kurali bilmeli..Zaten cocuk buyudukce daha rahat ve dengeli hareket etmeye baslayinca isterse kendi yaklasabilir, veya tersi durumda uzaklasabilir..Köpege cagirilmadan bebeğe yaklaşılmayacağını öğretilmeli. Köpek huzurlu oldugu anlarda bebeğin yanına çağırılmali ve odullendirilmeli, kendiliğinden onun yanına gitme durumlarında yerine dönmesi için komut verilmeli.
5- Bebege gosterilen ilginin aynisi kopege gosterilmemeli cunku kopek bunu insanlardan farkli algilar..Bu durumda kopek kendini bebekle ayni seviyede gormeye baslar..
Gerci Poyraz ufak bi bebek olmicak tanistiklarinda ama yine de endiseleniyorum..Bakalim nasil olucak..Baska ne yapmali? fazla endiselenmemeli mi? Cok mu korumaci olmali yoksa rahat birakip iliskilerini gelistirmeleri mi saglanmali? ..

22 Mayıs 2008 Perşembe

8.Ay..


Poyraz 8. ayini doldurdu.. 77 cm ve 11 kilo 590 gram..
Bu ay icinde Poyraz emeklemeye basladi ve simdi koltuklara tutunup kalkma calismalari yapiyor..genelde ayaga kalkip koltuga tutunarak yurumeye calistiginda popo ustu yere dusuyo ama yilmadan deniyor, bakalim ne zaman siralamaya baslicak..
Uyurken kulagini tutmaya basladi..Eger agzinda emzigi, eli sag kulaginda ise uykusu geldi demek..Ama tabi bu yatinca uyudugu anlamina gelmiyor..2 gecedir uyutmak icin 1,5 saat ugrasiyorum..Gece uyanmalari eskisine nazaran daha azaldi ama derin uyumuyo hic..Acaba hangi gunun sabahi bi uyanicam sabah olmus?
Evin design'i Poyraz'a gore devamli degisiyo..Koltuklar sinir olarak kullaniliyo, sandalyeler kapi.."Poyraz hayir oglum" dedigimde ne yapiyosa birakip, oturup bana bakiyo..Eger yeterince ikna ediciysem ondan vazgecip baska seye yoneliyo ama degilsem, " amaaan sende" der gibi gulerek donup isine devam ediyo..
1 yasina sadece 4 ay kaldigina I-N-A-N-A-M-I-Y-O-R-U-M-!

20 Mayıs 2008 Salı

Bir cesit egzama :(

Poyraz daha yeni dogdugunda, iki kolu ve bacaginin dis kisimlarinda kuruluk vardi..Banyo sonrasi vucut kremi surerken elime gelirdi..Sonra zamanla gecti..Normal bi kuruluk gibi..Ama sol kolundaki kaldi ve kizarmaya, hatta kiyafetlerine surtundugu zaman az az sulanmaya basladi..

Bir dermatolog arkadasim bunun egzama oldugunu, konak olmus bebeklerde bu cesit egzama gorulebilecegini soyledi..Prednol krem kullaniyorduk..10 gun sureyle gunde 2 defa sonra yine bi 10 gun gunde 1 defa.. Aslinda cok once basladik ama 1-2 uygulamada kizariklik hemen kayboldu..Ben de bos yere surmim dedim ama bugun bi baktim, yavrum pusetinin kenarina surtup kasiyor kolunu :( hemen kizardi ve sulandi..Eve gelir gelez kremini surdum..10 dakikada kayboldu..Bu sefer kanmak yok, 10 gun devam..

19 Mayıs 2008 Pazartesi

Siddetli Poyraz hayati etkiliyor..

Evimizdeki hava durumundan bahsediyorum..Siddetli Poyraz hayatimizi acaip etkiliyor..Son zamanlarda iyice zapdedilemez oldu..Emekledigi icin surekli pesimde, tuvalete bile gidemiyorum..Sanki gobek bagimizi kesmeyi unutmuslar gibi .. Evde yanliz oldugumuzdan ve genelde sadece baba ve anneyi gordugunden ( malesef babamiz yogun calistigindan haftasonlari disinda gunde sadece 2-3 saat) surekli yaninda olmamizi istiyor..Disari ciksak fazla durmuyor, bi zaman sonra mizmizlanmaya basliyor..Sabah 5 ten sonra uyur uyanik 7,5a kadar dayaniyor ve uyaniyor..Gunduz 2 kez max 40-45 dakika uyuyor.(Eger ayagimda sallarsam veya yaninda uyursam daha fazla)Geceleri hala sabaha kadar uyumuyor..Bikac defa uyaniyor..Allahtan yemek yemesinde bi problem yok da bi de ona uzulmuyoruz..Gunduz yanina oturuyorum aksama kadar oynuyorus beraber..Muzik dinliyoruz, spor yapiyoruz, yurume alistirmalari yapiyoruz, guluyoruz..Ama yanindan kalkip bi yere gitmeye gorim..Cirilti kopuyor..

Asya'nin yazisini okudum gun, ne kadar benziyorus dedim..Kendime zaman ayirmama imkan yok artik..Mesela yanliz alisveride cikmak istiyorum, deli gibi magaza dolasip, bi yere oturup elimde dergim yemek yemek..Veya spora baslamak..Veya butun gun internete takilmak..Veya butun gun uyumak..Veya sabahlari gec uyanmak..Bunlar aklimdan gecerken de obur yandan sucluluk hissediyorum..Allaha sukur dunyalar tatlisi bi oglum var,ama ne bilim iste..

Sanirim 2. devre lohusa sendromu yasiyorum ;)))

Hiiii! Yine yakalandim !


13 Mayıs 2008 Salı

Evimize geldiikk..


Dun evimize geldik.. Artik yaza kadar Brukseldeyis..Bu arada yazamadim, neler birikti neleeer...Buraya da geldim bi firsat olmadi ki oturim bilgisayar basina..Poyraz 1 hafta once emeklemeye basladi, artik popom yer gormuyo malesef :) O yuzden rsimleri,videolari toparlar toparlamaz oturdum bilgisayar basina..Poyraz onumde uyuyor su anda..Yazi bitene kadar uyanmaz insallah ;)

Yolculugumuz bekledigimizden iyi gecti yine.. 3,5 saatin 1 saatini uyuyarak, geri kalanini anneyi ve babayi soytari ederek gecirdi Poyraz efendi..Ucak alcalmaya basladiginda, basimda rafya ipleri, elimde bilimum oyuncaklar, kucagimda yastiklar , Poyraz'i sakinlestirmeye calisiyordum :)

Firsat bulur bulmaz bebekle seyahat konusunda bi yazi yazicam, tecrubelerimi anlaticam size..
Poyraz icin coook yogun bi ay oldu..Bi kere emeklemeye basladi babanesinin evinde..Bi aksam yerde onunla oynuyoken televizyona takilmisim..Aaa bi baktim onumden bidil bidil bisey geciyo! Hemen kameraya sarildim ve Poyraz,in 2. emekleme tecrubesini videoya cektim.. Yesil erik ve musmula sevdasina nasilda hizli emekliyo bakar misiniz? ;)


video

Bunun disinda ilk trasimizi olduk, zira artik "aaay ne tatli sey, kiz mi erkek mi?" diye sorulan soru sayisi artmisti ;) Eve yakin bir cocuk kuaforune gittik, berber baya hizli ve tecrubeliydi ama yine de bizimki bu isten pek hoslanmadi.. Farkettigi zaman cirilti koptu tabi..


video

Guzel bir tatil gecirdik ve her zamanki gibi surune surune donduk buraya :( Ama olsun.. Yaz icin yine ordayiz ve temelli donmemize de bisey kalmadi.. Poyraz konusunda en onemli sey onun 5. kez aglama krizi gecirmesiysi.. Sizlerin de basiniza gelir mi bilmiyorum ama bazen birseyi bahane edip bir aglama tutturuyo..Gecen gun bir tanidigimiza gittigimizde tam 1,5 saat agladi, sesi kisilana, nefesi kesilene kadar.. Arabaya attik son surat Sapanca yollarinda turladik ama yok..Kucagimdan kendini atiyor, tekmeliyor beni..Son care Mucella ablayla en yapmam dedigim seyi yaptim ve carsafin icinde salladik :( Sersemledi ama yine de uyumadi.. En son cayi, yiyecekleri herseyi birakip atlayip eve donduk.. Eve gittigimizde sanki o Poyraz gitmis yerine melek Poyraz gelmisti ..Sanirim ust dislerimiz geliyor, bunun huysuzlugu olabilir..Kan ve idrar degerleri normal cikti cunku.. Cok gergin ve asabi.. Surekli mizlaniyor, hep yaninda olmamizi istiyor..Oyalamak icin aklimiza ne gelirse yapiyorus ama nafile.. Umarim zamanla duzelir..

10 Mayıs 2008 Cumartesi

Re Re Re Ra Ra Ra!

Yavru aslan tüm cim bom camiasını tebrik eder!