4 Eylül 2007 Salı

"Hayatım ve Şecerem"

Nerden çıktı da aldım o zaman bilmiyorum..Daha ne evlilik ne de bebek planları vardı.. Ama sanırım görünce "keşke annem de benim için böyle birşey yapmış olsaydı" diye düşündüm ve o birgün gelene kadar saklamak üzere aldım bu albümü.. Hayatım,şecerem ve soyağacım..


Oğlumuz doğar doğmaz doldurmaya başlayacağım..Hatta yavaş yavaş başladım bile..Soyağacımız için resimler toplamaya başladım ama tabi henüz tamamlanmadı..Bunun yanında bebeğimiz doğduğunda piyasada ekmek ,şeker,süt kaç lira, oturduğumuz semtte kiralar ne kadar..bunları şimdiden yazdım :)
Çok kapsamlı düşünülmüş bir albüm,223 sayfa..içindeki başlıklar şöyle:

* Bebeklik ve çocukluk çağım
* Soy geçmişim "Şecerem"
* Öğrencilik yıllarım ve meslek hayatım
* Evlilik ve aile hayatım
* Gelenek ve aile tarihçemiz, atayadigarları
Bir döneme kadar ben doldurup sonra oğluma devredeceğim, kendisi devam etsin ve o da çocuklarına güzel bir miras bıraksın diye..Albümün en güzel kısmı ilk sayfasında yazanlar:

Doğmak, dünyaya gelmek,
Hiçbir kimsenin kendi elinde değildir.
Ebedi olmak,
Sonsuza dek yaşamak,
Her kişinin kendi hüneridir.
İnsanlar da ağaçlar gibidir.
Her kişinin soy kökleri ne kadar derinlere inerse,
soy kuşakları da o denli yücelir.
Manevi değerler
Bir malın ilk sahipleri kimdir,son sahipleri kim olacaktır bilinmez ama
Manevi değerlerin ilk sahiplerinden,son sahibine kadar kim olduğu ve kimin olacağı bilinir.
Kaydı yapılmayan kaybolmaya yönelmiş soy köklerini ,
Ata yadigarı herşeyin öyküsünü,
Gelenek göreneklerini,ömre bedel deney ve önerilerini,
Yazılı belge haline getirmek için..
Hayatım ve şecerem isimli
Bu soy ve yaşam kütüğüne öz yaşamını yazan,
Hayatının o yaşantısını ebedileştirmiş olur.
Soy geçmişini belirleyen,
Kendisi ile birlikte atalarını ve akrabalarını
Sonsuza dek yaşatmış olur..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Burcu,
Seninle hemen hemen aynı dönemleri yaşıyoruz, ben 37.haftanın içindeyim, kız bebek bekliyorum. Blogunu tesadüfen gördüm, özellikle hayatım ve şecerem fikrine bayıldım, hemen sipariş verdim :)
Bu meyanda sana teşekkür etmek ve kolay doğumlar dilemek istedim.
Merve

Burcu Demirel dedi ki...

Selam Merve..Önerimin hoşuna gitmesine sevindim, çocuklarımıza çok güzel birşey bırakıcas..Nereden alınır, nasıl sipariş verilebilir bahsetmemişim, ben de sonradan farkettim, ama demek bulmuşsun,süper!Ben de sana kolay bir doğum dilerim..

Ilknur dedi ki...

merhaba. Ben Ilknur. Ben de 31 haftalik hamileyim. Kizim icin boyle birsey yapmayi cok istiyorum. Nerden alabilirim? Heryerde bulunabilen bir sey mi?
Tesekkurler

Burcu Demirel dedi ki...

selam ilknur..internet üzerinde www.kitapyurdu.com ve ideefixe de bulabilirsin..sanırım degişik renkleri bile var..Bu arada seni de allah bir avazda kurtarsın :)