15 Mayıs 2007 Salı

Hamileler icin yoga ve pilates..

Bu kadar zor olucani hamile kalmadan once hic tahmin etmezdim..

Ozge Ankara'da ben Bruksel'de hamileler icin yoga/pilates studyosu arayisina girdik..Ama nafile..Insanlar mi ilgilenmiyor yoksa internette yeterince kaynak mi yoktur bilinmez ama ben elime gecirdigim bilgileri sizinle paylasmak istedim..

Oncelikle Bruksel'deki durum..Burada hamile yogasi veya pilates icin saat basi en az 30-40 Euro'yu gozden cikarmak gerekiyor. Tabiki Turkiye'ye gore oldukca yuksel bir rakam.Ama eger 2 veya 3 lu bir grup kurabilirseniz daha ucuza geliyor. Ayrica daha kalabalik bir grup da kurabilirsiniz ama egitmenin ilgilenmesi bakimindan ve ozel bir durumu olan insanlar oldugumuz icin :) ne kadar az kisi olursaniz o kadar iyiymis.. Ben katilmak icin hazir bir grup bulamadim ama kendim 2-3 kisi bulup baslamayi dusunuyorum.. Bruksel'de ozellikle pilates icin bircok studyo var ama hamilelere ozel programi olanlar ve benim gorustukerim sunlar:

Parry Pilates - www.parrypilates.com

3 kisilik gruplarda 20-25 Euro civari bir ucret soz konusu..Ancak Brukselde onerebileceginiz baska biryer veya benim gibi etrafina bakinan arkadaslariniz varsa bana bildirin..
Turkiyedeki duruma gelince.. Ozellikle Ankara icin konusursak, pilates hamileler icin pek yaygin degil..Ancak bircok yoga merkezi var ve iclerinde ozellikle hamileler icin yoga dersleri verenlerden birkacini asagidaki link'de bulabilirsiniz.


Ancak yine Ozge'nin arastirmalarina gore, Bayindir ve Guven hastanelerinde de duzenlenen yoga seanslari var. Bu sene fazla istek olmadigi icin Bayindir baslatmamis ancak Guven Hastanesinde katilabileceginiz bir grup su anda mevcut..
Pilates ve yoga hamilelikte oldukca faydali.. Nefes egzersizleri, kaslarin esnetilmesi, bebek yuzunden dengesi bozulan durusun duzeltilmesi ve dogum sonrasi kolay geri donus icin denemeye deger.. Ama unutmayin, ozellikle hamileler icin pilatesin kendi basina yapilmasi - herzaman degil ama- sakincali olabilir.. kulaginiza kupe..
(resim:www.dubaikidz.biz)

4 yorum:

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Çok iyi düşünmüşsün Burcu. Yoga ve Plates daha rahat doğum yapılmasını sağlıyormuş sanırım. Hamilelikte ben de düşünüyorum. Yararlı olacaktır mutlaka.

Sevgiler.

Burcu Demirel dedi ki...

Walla seblacim umarim yararli olur, bunca arastirma ve cabaya hicbir faydasini gormezsem cok uzulurum ;) bir baslasam hic olmazsa vicdanim rahat edecek, en azindan bisiler yapiyorum die :)

AsYa dedi ki...

yogaya başladın mı burcu bilmiyorum ama ben gidiyorum her hafta sonu ve çok faydalı ,değişik bir deneyim oluyo söliim dedim.Burda özel hastanelerde var yoga programları ücretsiz..muayeneye o kadar para ödeyince ayrıca yogaya para ödemeye gerek kalmıyo heralde:)hatta doğuma hazırlık kursları var mutlaka orda da vardır araştır çok faydalı oluyo.belki Ankara daki arkadaşın da biraz daha detaylı araştırısa bulabilir orda da ..Tabi ücretli olan bir sürü yoga programı da var İstanbul'da tahmin edersin zaten her yerde biri bi dükkan açmış durumda:) yinede bilinçli sertifikalı yerlere gitmek lazım..özellikle 7 aydan sonra zor hareketleri yapmamak ,vücudu fazla zorlamamak gerekiyo..çalışıyomusun bilmiyorum ama yoga cdleri alıp evde de rahatlıkla uygulayabilirsin belçikada bulman kolay olacaktır..neyse efenim fazla uzattım galiba en iyisi bol bol yürü ve bol bol su iç..yoga nefesi çok açıyo rahatlatıyo ve bu yürüken aldığın nefese yansıyo ve bebişine o akdar daha çok oskijen gidiyo diyerek bu commentime burada son veriyorum :)
sevgiler..

Burcu Demirel dedi ki...

Sorma daha baslayamadim :( ben de cok istiyorum ve hala kafama gore bir yer bulamadim.Burada normalde devletin odedi 9 seans fizyoterapist seansin var, ancak tabi daha cok masaj rahatlama vs icin. Onun disinda ekstra yoga veya pilates icin bahsettigim ucretleri odemen gerekiyor. Gerci parayi cok onemsemiyorum cunku degecegini dusunuyorum. Bakalim en kisa zamanda baslayacagim insallah.Evde yapmaya pek cesaret edemiyorum bir de konsantre olamayabilirim sanki ;)