31 Mayıs 2007 Perşembe

Gide gide kuzey Fransa..

Bekledigim gibi gecmeyecegini tahmin ettigim bu beklenmedik haftasonu cok da guzel gecti ;) Son ana kalan yarlamalar yuzunden ,gecikme sebebiyle, Cuma aksami kuzey Fransa'ya gitmeye karar verdik..Nasilsa yakindi ve arabayla rahatca gidebilirdik..

Cumartesi sabahi saat 8 de kalktim ve actim haritayi onume..Bir yandan guzergaha bir yandan da internetten gidilebilecek sehirlere bakmaya, plan yapip rota cizmeye basladim..Bu sirada Cengiz de bir kahvalti hazirladi dillere destan ;) Sagolsun.. Saat 11-11:30 gibi yola ciktik.. Ilk hedef Rouen'di..Rouen, Jeanne D'Arc 'in buyuculuk yuzunden suclu bulunup yakildigi sehir..Cok Cok ilginc, anlatilacak seyler yok burasi ile ilgili ama yolunuz buradan gecerse ugrayabilirsiniz..Once evde biras sohbet, arkasindan ufak bir sehir gezisi ve guzel bir deniz restaurantinda yemekten sonra, gece saat 2 gibi ancak uyuyabildik..Haa bu arada unutmadan, uzun zaman once Duygu'nun blogunda gordugum Macaron'lardan sonunda tatma firsatim oldu. Gercekten super seyler!Mutlaka deneyin..
Sabah, kaldigimiz evin avlusuna dusen yagmur damlalarinin sikirtisiyla uyandik..Uzuldum biras, ama yine de cok guzeldi..Plan Deauville'e gitmek oldugu icin , gunesli ve acik bir havayi tercih ederdim..Saat 12 gibi Deauville'e vardik..Rouen'den 80-90 km uzakta bir kiyi sehri..Kuzey Fransa'ya gidince mutlaka gorulmesi gereken bir yer..Bu kapali havada bile oyle guzeldi ki, yazin hayal bile edemiyorum.. Uzun ve ince kumlu plaji, Amerkan Film Odulleri,at yarislari ve kumarhanesiyle unlu bir sehir..Ayrica sehrin icine girdiginizde sizi super cesitli ve guzel magazalar bekliyor..Aksama kadar disarda dolastiktan sonra otelimize gittik.. Biz Mercure otellerini tercih ettik..Gayet rahat ve temiz bir otel.Ayrica gidip kalmayi dusunenler icin Ibis Oteli de tavsiye ederim..Gec oldugu icin, kostur kostur yemek icin bir yer ararken, disardan cok sirin gorunen bir Italyan restaurant'ina girdik..Yesil beyaz dosenmis, ufak ama oldukca populer oldugu belli bir italyan restaurant'iydi..Ben penne arabbiata yedim, Cengiz de patlicanli bir makarna secti..Deniz urunleri de var, tavsiye edilir. (Santa Lucia Restaurant, Avenue de la republique 15) Burdan cikinca tatli yemeden olmaz tabi, kendimi o meshur krepcilerden birine attim ve nutella'li krep menusunde kayboldum..Sonucu asagida gorebilirsiniz ;)Pazartesi sabahi uyandik, bilin bakalim durum nasil? Yine yagmur :) Neyse, moralimizi bozmadik, yola koyulduk.. Bu kez istikamet Normandiya cikarmasinin yapildigi kiyilar..Bu konuda size cok fazla detay ve tarihi bilgi vermek isterdim ama malesef hava muhalefeti yuzunden biz de yeterince dolasamadik.. Ama muzeden ve sahilden resimlere album'den ulasabilirsiniz..Ayrica size onerim, eger gitmeyi dusunuyorsaniz kesinlikle havalarin sicak oldugu bir donemi secin, ve yol rotasini iyice belirleyip gidin. Dar ve kalabalik yollardan gidildiginden uzun suruyor ayrica aradiginiz yeri bulmak icin cok fazla vakit kaybedebiliyorsunuz. Ha, bir de unutmadan..Biz Amerikan Mezarligina gidemedik ama siz mutlaka ugrayin..Detayli bilgi icin buraya bakabilirsiniz..Diger resimleri albume ekledim..Isimiz biter bitmez koyulduk yola, istikamet Le Mont St-Michel..Bakin, eger Kuzey Fransa'ya gidecekseniz mutlaka gitmeniz gereken yerlerden biri de burasi..Denizin ortasina kurulmus kocaman bir kale..Icinde ufak evler, dukkanlar var ve manzara harika..700-800 lu yillarda kayaliklar uzerine yapilmis bir klise ve sonradan etrafinda olusan kasaba..Yilda 3 milyondan fazla ziyaretcisiyle oldukca ilginc bir yer..Ayrica 1979 yilinda, UNESCO tarafindan dunya mirasi ilan edilmis.. Biz kaleye yakin bir yerlesimde konakladik ama size kale icindeki otantik sirin otelleri tavsiye ederim..Daha fazla bilgi icin buraya lutfen..Resimlerin devami albumde..Etrafta guzel yemek yiyecek bir yer bulamayinca ne yaptik bilin..Bastik Saint Malo'ya gittik..Nasil guzel bir manzara anlatamam! Denize nazir bir Italyan restaurant'inda (yine ;)) guzel pizzalarimizi yedik..Sora ufak bir araba turundan sonra otelimize donduk.. Saat coktan 8'i gecmisti ve heryer kapanmis, insanlar ortadan yok olmustu bile, bize de donmekten baska care kalmadi..Yoksa daha fazla vakit gecirmeyi cok isterdim burda.. Siz de bir goz atin..Sali sabahi kahvaltimizi yaptik, ve navigator'a evin adresini girdik, bir de ne gorelim.. 518 km! Nasil biter bu yol yaaaa.. Biz de dedik ki hazir madem cikiyoruz yola, giderken bir de Le Havre'a ugrayalim ;) Yok yok, hizimizi alamadik iste ondan oluyo hepsi ;) Ama burasi sadece ogle yemegi ve kisa bir tur icindi..Le Havre bir liman kenti..Giriste sanki Izmir'e giriyorsunuz, saginizda Konak Pierre, az sonra kordona cikiverecekmissiniz gibi..Yaw yoksa ben memleketimi cok mu ozledim? ;( Sehre girerken 2 buyuk kopruden gectik..Ilgincti, paylasmak istedim..Eveeettt... malesef kisa kisa yazdim cunku herseyi yazacak olsam bu yaziyi bir hafta daha geciktirecektim.. Ama kafasina koyup gitmek isteyen olursa , herzaman daha fazla bilgi verebilirim..

Pekiiii, bu seyahatten akilda kalanlar neler?

1- Otobanlar deli pahali! Tum yolculuk boyunca nerdeyse 150 Euro otoban parasi verdik..Bir de Turkiye'deki otobanlardan sikayet ederdik, kurban olim yaa..
2- Yol ustlerindeki benzinliklere cok ozendik..Uzun yolculuklarda kisa aralar icin super yerler..Yemek yiyip, bisiler icip, ihtiyac giderebilirsiniz ;) Bizim benzinlikler neden bole degil ki? Cok daha guzelini yapariz..
3- Macaron'lar harika seylermis.. Daha cok yenmeli, mumkunse evde yapmanin yollari bulunmali..
4- Kalmak icin bir yer bulamam diye panik olmaya gerek yok, gidince cok daha sirin ustelik ucuz yerler bulunabiliyor..
5- Deniz kiyisina yagmurlu gunlerde gidilmeyecek..
6- Hamile yolcular, dayanamadiklari zaman ayaklari havaya kaldiracak ;)

7 yorum:

nilay dedi ki...

Mukemmel bi gezı bence umarım ıkınızede cok iyi gelmıstır ama ben köprülere bayıldım.tabi canım istanbulumun köprülerinin yerini tutamaz ama:P
benımde bu gezı yazısından cıkardığım sorular var paylaşmak isterimm
1-Albüm kısmında neden resımlerınız yok?
2-En basta koydugun ust uste kurabiyeler görsel bi şölenmi?
3-macaron tarıfını ögrendın mı?
4-Krepin tam olarak ölçüsü nedir?içindeki nutella bizim canım nutellamı?
seni seviyorum..

gizempideci dedi ki...

Guzel bir rehber olmus, boyle alternatif yerleri gormek benim icin daha cazip gelmistor hep. Benzinlikler konusunda cok haklisin. Hele arabada bebek olunca daha daanlamli oluyorlar

Mutlu Kadın dedi ki...

Burcucum süper bir tatil olmuş bayıldım. Resimler harika.

Burcu Demirel dedi ki...

Daha guzel resimler cekmeyi isterdim, sole piril piril gunesli ;) ama kismet iste.. bir dahaki sefere..

nilaycim..sorularinin cevaplari:
1- cunku gun gectikce daha az fotojenik oluyorum ;)biliyosun abin zaten cok fotojenik degil ;))
2- aynen ole, gorsel bir solen, dokunsan yok olacak gibilerdi..
3- henuz tarifi ogrenemedim, internette arastiricam cicim
4- krep resmen 20x20cm filandi..ayrica evey icindeki bizim nutellaydiiiii!

Sebla dedi ki...

Süper:) İyi yapmışsınız. Kuzum gitsin gelsin ben de istiyorum haftasonu kaçamakları. Cidden uzun yol yapmışsınız ama değmiş. Yemekler ayrı güzel: Penne, makaronlar, krep...Oğluş bayram etmiş.Afiyet olsun:)

İstanbul'dan sevgiler.

ASYA dedi ki...

ooooo
hamilelerin canı macaron ister diye düşünmedin mi hiç :)

iyi yapmıisın bir ay sonra uzun yola çıkamıcan böle..

Burcu Demirel dedi ki...

Tuh, fena faka bastim di mi Asya ;) tamam kabul ediyorum..ama en kisa zamanda su makaron tarifini bulup paylasicam.. hep beraber yapip gosterelim birbirimize ;)