31 Mayıs 2007 Perşembe

Ben Anne Olmasaydim Eger..

Asagidaki yazi bir arkadasimdan geldi..Anne adaylariyla veya coktan anne olanlarla paylasmak istedim..Ne guzel anlatiyor degil mi?


*Topuksuz ayakkabilarla da sik olunabilecegini bilmeyecektim.

*Hamileligim esnasinda 80'li kilolara kadar çikip kendi çapimda ilk defa bir alanda rekorumu kiramayacaktim.

*O küçücük ellerle renkli kartonlardan yapilmis bir kâgit parçasinin bu kadar degerli olabilecegini ögrenemeyecektim.

*Kan yapsin diye danadili haslayip üzerine yumurta kirip agzinin tadina da uysun diye çikolatali pudingle karistirmak gibi yaraticiligin sinirlarini zorlayan tarifler kesfedemeyecektim hiç.

*Su almak için elimde kumanda ile buzdolabini açtigimda kumandayi buzdolabina koyacak kadar ya da evden çikarken telsiz telefonu çantama atacak kadar kendimden geçmeyecektim.

*Birinin cani yandiginda ötekinin bu aciyi hissedebilmesinin sadece ikiz kardeslerde oldugunu sanacaktim.

*Sabahin köründe gözü kapali mutfaga kadar gidip, süt isitip yine gözü kapali dönme yetenegini kazanamayacaktim.

*Üzümün çekirdeklerini tek tek çikarmak için insanüstü bir ugrasa asla girmeyecektim.

*Bir insanin gaz çikarmasi beni bu kadar mutlu edemeyecekti.

*Büyüdügünde arkadaslarinla birlikte partilerde Süper Anne olarak eglenmeyi hayal edemeyecektim.

*Babanla belki daha az kavga edecek ama sevginin evlat denilen baska bir boyutuna giremeyecektik.

*Sevginin böylesine karsiliksiz olanini hiç tadamayacaktim.

*Telassiz sevismenin hayalini kuramayacaktim.

*Annemi bu kadar çok sevdigimi anlamayacaktim.

*Annesinden zorla ayirdilar diye "Uçan Fil Dumbo!" çizgi filminde bögürerek aglamayacaktim.

*Geceleri kesintisiz uyuyacak, hafta sonunda sabahlari istedigim saatte kalkacaktim ama uyandigimda yanagima konmus minik ellerin sicakligi isitmayacakti yüregimi.

*Çantamda sürekli bisküvi, islak mendil, bir adet oyuncak, düser bir yerin kanar diye ayicikli yara bandi tasimayacaktim.

*Aciyi geçiren öpücügün gücüne inanmayacaktim.

*38,5 derece ates beni de yakip kavurmayacakti.

*Yagmur sonrasi çamurlu sularda ziplamanin keyfine varamayacak, sen bir lokma daha fazla yiyesin diye kalabaligin ortasinda kafamda peçete dansi yapmayacaktim.

*Sen olmasaydin eger yasamin karmasikligini unutup tekrar basit yasamayi ögrenemeyecektim.
*Sen olmasaydin eger ben asla "anne" olmayacaktim.

*Bir çocuk dogdugu anda, bir anne dogarmis... Bu lafin dogruluguna inanmayacaktim!
(resim:www.baskent.edu.tr/.../lb/son/foto/cbes1.jpg)

3 yorum:

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Çok güzel bir yazı Burcu! Yaşamadan anlaşılamayacağına eminim. Senin ve diğer arkadaşların bu cümlelere ekleyecek ne çok şeyi vardır. Bir gün sizi anlamak umuduyla...

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Burcu, aglasak mi Brukselcenek ne?

Burcu Demirel dedi ki...

Aglayalim walla gizem, Brukselcenek aglayalim..

Sebla, umarim sen de yakin zamanda yasarsin bunlari..