28 Kasım 2007 Çarşamba

Poyraz'ın el ve ayağını ölümsüzleştirdik :)



Sonunda daha önce blogumda bahsettiğim su BABY ART alçıları bitirebildim..Artık Poyraz'ın (inşallah kırılmazsa o zamana kadar) ilerde çocuklarına gösterebileceği el ve ayak modelleri var :) Ürünün web sayfasında nasıl yapıldığını da anlatan bir video var ancak herşey orda gösterildiği kadar tereyağdan kıl çeker gibi olmadığından, denemek isteyenlere fikir vermek açısından bizimkinin aşamalarını yazmak istedim..
Şimdi..Öncelikle kutudan 2 paket kalıp malzemesi ve 2 paket alçı çıkıyor.Bir set el, bir set de ayak modeli için..
1- Kalıp malzemesini bir kaba boşaltıp, talimatta yazdığı gibi 550-660 ml su ile mikserle iyice çırpıyorsunuz. (Önemli not: ben suyu biraz ılık yapmayı unuttuğumdan dolayı Poyraz resmen buz gibi sudan irkildi:) aman talimatta yazdığı gibi yaklaşık 20C su kullanmayı unutmayın)Dikkat edilecek nokta acele etmek çünkü bu sertleşen bir malzeme.Dolayısıyla yarım dakikayı filan geçmemeli bu çırpma faslı..
Kap olarak kestiğimiz bir pet şişe ( el içi) ve yoğurt kabı ( ayak için) kullandık..Derin olması önemli çünkü aksi durumda bebeğin el ve ayakları iyice derine girmediğinden modeller kısa olabilir..Ayrıca bizim gibi pet şişe kullanıyosanız, kestiğiniz kısımları kalın bir bantla bantlayın ki bebeğe zarar vermeyin..




Malzemenin donması yaklaşık 5 dakika filan sürüyor..Bu zaman zarfında Poyraz'ı hareketsiz tutmak için biz mama verdik :) siz de başka yöntemler kullanabilirsiniz tabi.. Malzeme donduktan sonra elini veya ayağını hafif hafif oynatarak pıt diye kalıptan çıkarabiliyorsunuz..Endişelenmeyin, bu malzeme bebeğin cildine hiç zarar vermiyormuş..gerçekten vermedi..
2- işin en zor kısmı buydu..Geri kalanı alçı işi.. Alçı konusunda dikkat edilecek nokta, miktarları iyi ayarlamak.. Paket 250 gr lık bir paket ama sizden bu malzemeyi 25, 75 ve 150 gr olarak kullanmanızı istiyorla..Nedense bu konuyu, paketi hazırlarken düşünüp önceden ayırılmış şekilde satmıyorlar..O yüzden işin sonunda "Aaaa..alçı bitmiiiş!" dememek için dikkatli kullanın paketi..
Alçıdan az bi miktar sulandırıp, çıkardığınız kalıbın içinde iyice gezdiriyorsunuz.. Bu az miktar dediğim 25 gr lık kısım işte.. Bunun sebebi , kalıpta boşluk bırakmamak ve alçıyı tamamen doldurmadan önce düz bir kalıp elde etmek..Sağa sola eğerek iyice alçıyı gezdirin..
El ve ayak için bu işlemi yaptıktan sonra kalıpları biraz donmaları için 10-15 dak beklemeye bıraktık..Bu sırada 75 gr lık kısımdan dolgu için kullanıcamız açıyı hazırladık..(El ve ayak derken her 2 alçı paketini kasdediyorum..Tek paketten ikisi için de kullanmayın çünkü miktar mefhumunuzu kaybedebilirsiniz :))
3- Alçılar hazır olunca kalıpları ağzına kadar doldurduk ve beklemeye koyulduuk.. Geç oldu herkes yattı ama ben heyecandan uyuyamadım.. Baktım babam hala uyanık, hadi baba açalım şu kalıpları dedim :) Yoğurt kabının kenarlarını bıçakla kalıptan ayırdım ve ters çevirdim..Kalıp zaten pıt diye düştü..Aynı şekilde pet şişeyi de keserek kalıbı içinden çıkardım..Sonra çok sakin bir şekilde bu yumuşak plastik halini almış malzemeyi ufak ufak koparmaya başladık..







Gördüğüm şeyler oğlumun harika el ve ayaklarıydı ve süperlerdi! El parmakları üzerindeki küçük kıl kökleri ve ayağındaki çorabın izi bile çıkmıştı, gördüklerime inanamadım..Üzerlerinde ufak tefek hava kabarcıklarından dolayı bozukluklar vardı ama bıçakla kolaylıkla temizleniyorlar endişelenmeyin..Talimatta dediği gibi hata payı sıfır çünkü malzeme donmaya başlayınca bebekler hareket edemediklerinden kalıp süper çıkıyo!
Bunlar hazır oduktan sonra dışarda sabaha kadar iyice kurumaya bıraktık..
Daha sonra alçının yeri kalan 130-150 gr 'lık kısmını hazırlayıp, paketten çıkan çerçevenin içine döktük ve modelleri buraya yapıştırdık..bunun için önceden modelleri çerçevenin sunta kısmına silikon ile tutturabilirsiniz, sonra alçıyı dökersiniz. Biz öyle yaptık, böylece sağlam şekilde çerçeveye yapıştılar..Burda hatırlatmak istediğim en önemli şey çerçeveye dökeceğiniz alçının miktarı..Biz alçıyı iyi kullanamadığımızdan az kaldı ve çerçevenin tabanını tam kapatamadık..Eğer elinizden geldiğince çok alçı bırakırsanız geriye, tabanı daha düz olur..
Daha sonra isterseniz el ve ayak modelinin ortasına bebeğinizin bir resmini de yapıştırabilirsiniz..Ben resimi bastırır bastırmaz çerçevemize yapıştıracağım..
Denemek isteyenlere kolay gelsin.. detay isteyenler lütfen sormaktan çekinmeyin..

10 yorum:

Pıtırcık dedi ki...

gerçekte çok pratikmiş , hemde ilerisi için süper bir hatıra .özellikle ayak kalıbına bittim :) sevgiler..

AycA dedi ki...

ayy çok güzel olmuş.. ben bulamadım bu 3 boyutludan .. ama bulsam da artık maalesef 5 dakika oyalayabileceğim durumda değil .. idare edecek artık iki boyutlusuyla ..:) çok güzel olmuş bayıldım bayıldım..

GİZEM ŞIVKA PİDECİ dedi ki...

Burcu,
ben yine bebeginin pozuna takili kaldim. Bence alcilarin kendisi kadar yapilma asamasindaki resimleride saklanilasi.
Bebeginiz de bekleyivermis. ilahi

ASYA dedi ki...

süper bişi bu

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Süper! Çok tatlı! Nasıl yumruk yapmış elini kereta! Çok güzel bir fikir:) Öptüm kocaman:)

sühendan dedi ki...

Gerçekten çok hoş bişey.İleride bakıp hatırlamak için de bir fırsat.

Ellerinize sağlık:)))

evrenbal dedi ki...

Super olmus, cok iyi bir fikir ben de hemen ablama yetistireyim.

KEO dedi ki...

merhaba Burcu, blogunu daha önce de birkaç kez ziyaret etmiştim ve bu alçı olayı aklımda kaldı..sabahtan beri senin bloğunu bulmak için gezmediğim blog kalmadı:))bu setten Türkiye'de var mı biliyor musun ben de çok istiyorum ama internetten araştırdım bulamadım malesef, bilgi verirsen çok sevinirim..bu arada yeni evinizde Poyraz'la beraber güle güle oturun.."yeni" ev, yaşam, ülke, hayat mutluluklar getirsin sana..

Burcu Demirel dedi ki...

selam keo..evet ben bunu turkiyeden almistim zaten, premaman dan..eger urunun web sayfasina girersen (link vermistim sanirim) hangi premaman' larda bulabilecegini gorursun, dealers kismindan..yapmak biraz mesakkatli ama bitince cok guzel oluyor, simdiden kolay gelsin..iyi dileklerin icin tesekkurler..

KEO dedi ki...

çok teşekkürleeerrr..