9 Kasım 2007 Cuma

Poyrazkolik olduk ;)


Bakmayın böle masum göründüğünde, o aslında minik bi canavar! içinden şunları geçiriyo : " Gülün bakalım gülün, ben size akşam gösteririm.."

En son bitmek bilmeyen ağlamalar yüzünden doktora gittiğimizde öğrendik ki bizim oğlumuz kısmi infantil kolik.. Kısmi diyorum çünkü ara ara geliyor bu ağlama nöbetleri..Normal koliklerde olduğu kadar dindirilemez de değil..

Kolik belirtileri şunlarmış:

Bebek sakin ve normalken, aniden ağlamaya başlar, bacaklarını karnına doğru çeker, yüzü kızarır, gözlerini tamamen kapatabileceği gibi kocaman da açabilir. Karnı şişip, gerginleşir, ellerini sıkar hatta kısa sürelerle nefesini bile tutar. Kaşlarını çatan, alnı buruşan, ağzını kocaman açıp isterik biçimde ağlayan bebeğinizi bir türlü sakinleştiremezsiniz. Bu krizler bir iki saat sürebileceği gibi ara ara bütün gün de olabilir. Çoğunlukla öğleden sonra başlayan bu huzursuzluk nöbetleri bebek yorgun düşüp uyuyuncaya kadar ya da bağırsak hareketleri düzelip gaz çıkarıncaya kadar sürebilir.

Sanki Poyraz'ı okuyorum.. Ama ilginçtir ki bu nöbetler son birkaç gündür var.. Onun gazını güzelce çıkarmaya gayret ediyorum, kendim gaz yapan herşeyden uzak duruyorum, masaj, müzik ne varsa deniyorum ama.. Neyseki kolik bebek sağlığını etkileyen birşey değil ve 3 ay sonunda kendiliğinden geçiyormuş..Bu arada anne baba sağlığı ne duruma geliyor görüces bakalım..Geceleri uyumayıp kendini kaybettiği zamanlarda ananesinin ve benim için gece hayatı başlıyor, sabaha kadar eller havaya , oh oh ! :)

En güzel sakinleştirme yöntemi saç kurutma makinesi ve elektrikli süpürge..Sanki birden başka bir dünyaya girmiş gibi sakinleşiyor, ama bende kafa kalmıyo tabi :) Daha önce Buzuki Orhan'ın kolik CD sinden bahsetmiştim, bizde işe yaramadı..çünkü Poyraz bu beyaz sesleri sek seviyor :) arada enstruman sesi istemiyor.. yeni bir CD siparişimiz var, onu bekliyorum, bakalım orjinal sesler kadar işe yarayacakmı..

4 yorum:

DERYA dedi ki...

geçmiş olsun,valla anormal bır durum sen ona supurge mupurge nevarsa ac aman aglamasında,kendınıze ıyı bakın hoscakal

AsYa dedi ki...

buzuki orhan cd sini ayça bana kopyalamıştı ama benim hiç ihtiyacım olmadı çok şükür ,bu saatten sonrada olmaz heralde ama ben Efe'ye birkaç kere dinletiim dedim ,Efe'yi bilmem ama ben beğenmemiştim hiiç sinirlerimi bozmuştu..neyse ...
gelelim Poyraz'ın yakışıklı hallerine...maşalllah Burcu büyüyo bu zibidiler gün gün yaa..aynı Efe gibi olmuş kocaman:))
öpüyorum yanaklarından .....
hee bişi sorcam halen mama takviyeli beslenmemi yapıyosunuz?

Burcu Demirel dedi ki...

Evet asyacım, hala emzirmeden sonra mama takviyesine devam ediyorum..ama böyle de gidecek gibi.Sütüm eskisine göre arttı ama yine de bu koca oğlanı doyurmaya yetmiyor.Sık sık emzirerek devam ediyorum bakalım..

Adsız dedi ki...

anormal olan bir durum yok. doğru yapıtorsunuz. üç ay sonra herşey çok daha kolay olacak. süt konusunu da kafaya takmayın. mamalarla büyüyen binlerce sağlıklı çocuk var.