1 Nisan 2007 Pazar

Mutfakta bir pazar..

Sonunda ben de bloguma yaptigim yemekleri, salatalari,tatlilari koymaya basladim iste ;) Bu aksam icin yesim'in mutfagindan aldigim tarifle brokoli corbasi, bizim meshur piyaz salatasi ve un helvasi hazirladim..

Bu piyaz bizim piyaz.. ama biliyorumki piyaz bazi sehirlerde daha farkli yapiliyor..benimki cok basit ustelik tarhana corbasiyla ramazan sofralarimizin vazgecilmezi!
Piyaz:
Patates ve yumurta (gordugunuz salata 4 orta boy patates, 1 yumurta ile yapildi)
Yesil sogan
Limon
Tuz ve kirmizibiber
Patates ve yumurtalari haslayip ufak ufak dogruyorsunuz..icine yesil sogan, bolca limon, biras zeytinyagi ve baharati ekliyorsunuz.. Soyledigim gibi tarhana corbasi ile tavsiye ederim..

Brokoli corbasini tamamen Yesim'den aldigim tarifle yaptim..Bendeki yemek kitabinda unu kavurmadan once yagda sogan da kavrulup yapilani vardi ama boyle daha hafif olacagini dusundum..Bu arada sut katmak gercekten iyi fikirdi..

Un helvasi annemin benim icin fotokopisini cekip, kitap haline getirdigi yemek defterinden ;) o defter var ya, bir hazinedir..

Un Helvasi:

1,5 su bardagi sut
1 su bardagi seker
1,5 su bardagi un
1 cay bardagi sivi yag ( zeytinyagi + tereyag olabilir)

Yagda unu rengi koyulasana kadar kavurup, uzerine daha onceden kaynattigini sut ve seker ikilisini kaynar sekilde ekliyorsunuz.. Iyice koyulasincaya kadar karistirip, hazir oldugunda kasikla sekil verebilirsiniz..Normalde icine ceviz katildiginda daha da guzel oluyor ama ben usendim ;) yanina bayilarak yedigimiz Movenpick dondurmadan koydum..
Yogun istek uzerine.. iste bu da Cengiz'in yaptigi "ne bulduysam koydum" salatasi :)

2 yorum:

Yesim dedi ki...

Burcucum,çorbayı beğenmenize sevindim, afiyet olsun :) Benim de canım acayip helva istiyor bu ara, ama yaparsam çok yerim diye sürekli erteliyodum şimdi bu fotograf da tam üstüne geldi :)
Bu arada 2. el pazarı Sablon'da kurulan mı? Ben de merak ediyorum orayı hala gidip göremedik...
Sevgiler,

Burcu Demirel dedi ki...

yok yesimcim..burasi auderghem..woluwe parc'a girdikten sonra ileri dogru devam ediyorsun..pazar gunleri 2. el pazarini gorursun yolda zaten..biz tesadufen gormustuk, parka girisi kacirinca mecburen o tarafa gittik :) bir kez gidisimizde ayni yerde deildi ama orda mutlaka her pazar kuruluyor sanirim..