31 Ağustos 2007 Cuma

Dunstan Baby Language..

Sanirim her annenin bayila bayila isteyecegi tek sey, bebegi aglarken onun ne demek istedigini, neye ihtiyaci oldugunu anlamaktir.Keske bebekler konusabilse dogduklarinda di mi :) Ama eger annelik icgudusu diye birsey varsa, iste bu o anda devreye giriyor(mus) ve bebeginizi zamanla tanidikca ihtiyaclarini anlamaya basliyor(mus)sunuz..


Gecen gun interneti karistirirken Dunstan Baby Language videolariyla karsilastim..Temel olarak bebeklerin aglarken cikardigi 5 cesit ses oldugunu, ve eger bunlari ayirt edebilirsek, onlarin ne istediklerini anlayabilecegimizden bahsediyor.

Neh : Aciktim
Owh: Uykum geldi
Heh: Rahatsizim (ses, gurultu,ortam sicakligi,altinin degistirilmesi gerektigi vs)
Eh: Gazim var
Eairh: Karnim agriyor

Bu sesler icin ornek bebek aglamalari verilmis. Ama mesela "Neh" sesini dinlerken arada "Inga" lar da duyuluyor..Yani temel olarak dikkat edilmesi gereken buradaki "n" sesi.. "Owh" tam olarak anlasilmiyor..ama agzinin yuvarlak/oval olmasi buna isaret.. "Eh" 'e gelince.. en barizi bu cunku bebek resmen gazim var ıkınırken bu sesi çıkariyor..Örnekleri dinleyince ben her sesi seçemedim ama zamanla, dinledikçe ve kendi bebeğimizde de gözlemledikçe daha kolay ayirt edilebilirmiş..

Anlatim guzel..Ustelik bu aglamalar icin cozumler de oneriliyor..Internet uzerinde bu yontemi kullanmis ve memnun kalmis annelerin yorumlari mevcut..dinlemek isteyenler youtube'dan "dunstan baby language" diyerek arayabilirler..ama en iyisi asil egitim videolarini izlemek sanirim.. Internet uzerinden siparis edebilirsiniz, veya benim gibi bu paraya (37 USD) degmeyecegini dusunup internetten indirebilirsiniz..(bebeklerimiz için herşey mubahtır diye düşünüyorum :))

Toplam 2 DVD ama asil egitimin verildigi kisimlar cok kısa, yani 2 DVD ye hic gerek yokmus.. Eger ben de satin almam, nerden indirebilirim derseniz lutfen bana sorun..(Uyarı: Toplam 564 MB) Yine de daha sonra bu videolardan kisa bir ozet hazirlayip bloga eklemeyi düşünüyorum, eğer becerebilirsem.. Unutmadan, yontemden bahseden web sitesine buradan ulasabilirsiniz..

Taze anneler, deneyin bakalim hakikaten dogru mu su garip sesler.. Bize yazmayi da unutmayin..

3 yorum:

Gizem dedi ki...

Senin en guzel kitabin icgudun olacak bence. :)

Anne ve Bebisi dedi ki...

Ben de senin gibi bu tarz seylere cok merakliyim:) Duydugumu, okudugumu incelemeye, denemeye vs:)

Indirebilirim o yuzden:) Gerci ben anliyorum ne demek istedigini ama olsun, experience'dan zarar gelmez:D

Burcu Demirel dedi ki...

Bu videoları şuradan indirebilirsin: http://thepiratebay.org/tor/3615194/Dunstan_Baby_Language
Ayrıca dediğim gibi dene bakalım hakikaten bu sesler çıkıyor mu :))