15 Ekim 2007 Pazartesi

İlk bayram geride kaldı..

Poyraz ie ilk bayramımız geride kaldı..

Çarşamba akşamı kontrol için doktorumuza gittik.. herşeyin yolunda olduğunu öğrendim içim rahat etti.. Sanki bebeğim hiç doymuyomuş, hiç büyümüyomuş gibi geliyordu.. 18. günümüzde 4 kg 100 gr olduğumuzu öğrendik.. Üstelik doktor teyzenin terazisine ve masasına 5 dakika arayla çiş yaptı Poyraz.. Doktorun söylediğine göre ilk doktor muayenesinde çiş yapan çocuk akıllı olurmuş, ama ne ! :)

Daha sonra akşam bayram için Polatlı'ya geçtik..Anane ve dedenin evindeydik 5 gün boyunca..Cuma günü Poyraz'ın yarım 40'ı idi..böyle birşey varmış..20 gün olunca aynı 40 gün gibi bişiler yapılıyor.. Onu yıkadık, yıkadığımız suya yüzük ve para attık..vs vs..

Dedemiz, ananemiz, ben ve hatta büyük ananemiz bile gece gündüz nöbetteydik.. Devirli şekilde Poyraz'ı pışpışlama, altını alma, onunla konuşma ve uyutma nöbetleri..


Bugüne kadar okuduğum herşey yalan oldu.. Ayakta da sallıyoruuum, kucakta da uyutuyorum, biberon da kullanıyoruum.. İnsan bebeği ağlayınca herşeyi deniyor walla..
3 saatlik rutinlere alıştı Poyraz..Uyusa bile 3 saat dolunca kendi uyanıyor..eğer arada uyanırsa emziriyorum, ama 3. saatte emzirdikten sonra ayrıca mama takviyesi yapıyorum..Sütüm yeterli olmadığından doktor tavsiyesi ile bu yöntemi uyguluyoruz.. Süt artsın diye neler yiyip/içmiyorum ki : Humana bitki çayı , Bulgur çorbası, Hurma, Hoşaf/komposto,Bol bol su,Isırgan otu çayı,Vita malt.. Arttı tabi ama böle foşur foşur bi durum yok.. Bu yetmez gibi bi de savaşıyorus oğlumla.. O beni itiyo, ben ağzını tutturmaya çalışıyorum :) Emiyo emmiyo değil, ama ikimiz de su içinde kalıyoruz..

Biberon olarak E-bebek'te gezerken tesadüfen gördüğüm ve kullanmaya başladığım Dr. Brown's biberon kullanıyoruz.. Hem bebeğin gazını azaltıyor, hem de dar ağızlı olduğu için içimi zorlaştırıp bebeğin göğüsten uzaklaşmasını engelliyor. Tavsiye ederim, gerçekten faydasını gördük..

Değişik boyları, dar ve geniş ağızlı seçenekleri mevcut.. Ayrıca pahalı bir ürün değil..120 ml'lik dar ağızlı olanını 13 YTL ye almıştım..Daha sonra isterseniz biberon ucunu daha geniş uçlara da değiştirebiliyorsunuz..

Daha önce kullandığımız mama Nutrilon'dan, doktorumuz tavsiyesiyle SMA Gold'a geçtik.. Bu geçiş Poyraz'a kabızlık şeklinde geri döndü..Zavallı oğlum 3 gün tuvaletini yapamadı :( Panik panik bayram günü doktoru aradık..Nihayet bugün bir sürü çaba sonrası çözüldü.. En büyük faydayı zeytinyağından gördük.. Çay kaşığı ile ağzından verdik, ayrıca pamuklu kulak çubuğu ile makattan destek verdik..Tabi bunların yanında sıcak havlu ve masaj desteği ile.. Yahu nedir bu ufacık bebeklerin çektiği yaa :(

Poyraz ilk günden beri etrafı çok detaylı, meraklı gözlerle inceliyor.. Konuşulduğu zaman dinliyor üzüm gözlerini kırpa kırpa..

Perde ve duvara bakmaya bayılıyor :) Bir de emzirirken benimle savaşmaya :) Beni öyle bir yumruklayışı var ki, gülmekten ölüyorum .. Ayrıca yaka tutmaya, saç çekmeye bayılıyor..

Banyo yapmayı seviyor, suyla arası iyi olacak..Hiç sesi çıkmıyo diyebilirim, çok şükür :) Şimdi annemle yıkıyorus ama Brüksel'e dönmeden annemden kurs alıp geçmem gerekiyor..Sanki elimden kayıverecekmiş gibi geliyor, becerebilirim umarım..

5 yorum:

Gizem dedi ki...

Burcu,
okudukca yaziyi neler gecti aklimdan bak siralayim
-yaaa ben demistim (sevmem ki demeyi, demeyecegim)
-dur akil vereyim (niye vereyim ki, anne cozer icguduyle)
-yaaa evet evet boyle birsey vardi (nostaljik)

40 ucurmada seni nereye goturduler? Talep et talep et!!!

Adsız dedi ki...

merhaba bebeğinizi güle güle büyütün sütünüzün artması için döner yemenizi tavsiye ederim ben denemiş ve şok olmuştum. sevgiler

aburcubur dedi ki...

bu arada çok ama çok hayırlı olsun :) çok şirin Poyraz :))

Anne ve Bebisi dedi ki...

En onemli seyi eklemeyi unutmusum:) Bebegi surekli gogsune yakin, kucaginda tutarsan vucudun prolactin hormonu salgilayacak ve boylece sutun artacaktir.. Aklinda olsun.

ASYA dedi ki...

burcucum ilk ayınız kutlu mutlu olsun...
nice nice güzel aylara....